Microsoft do producentów sprzętu z Windows 10: oto, co powinniście zrobić
Firma Microsoft ma konkretne plany odnośnie do przyszłych urządzeń z systemem Windows 10.
Windows 10 znajduje się obecnie na 400 milionach urządzeń, wliczając w to komputery stacjonarne, laptopy, tablety i smartfony. Nie trzeba chyba mówić, że Microsoft ma ochotę na więcej. Warto jednak wspomnieć, że ochota giganta jest dość mocno sprecyzowana – rozesłał on do 140 producentów sprzętu konkretne wytyczne na temat tego, jakie produkty powinni oni wprowadzać na rynek w tym roku i jak je promować.
„Nowa generacja urządzeń z systemem Windows” – taki tytuł nosi zbiór wytycznych przekazany producentom przez Microsoft. Zakłada on, że powinni od stycznia do marca koncentrować swoje kampanie marketingowe wokół funkcji Windows Hello i bezpieczeństwa, a przez kolejne trzy miesiące promować Cortanę. W drugiej połowie roku, aż do okresu świątecznego, wysiłki producentów powinny zaś skupiać się na pięciu typach urządzeń.
Urządzenia z Windows 10 w 2017 roku
Kategoria pierwsza – komputery dla współczesnych twórców. Powinny być wydajne, promowane za pomocą funkcji wprowadzonych w Creators Update oraz asystentki Cortana. Powinny oferować sterowanie dotykowe i kamery (przednią i tylną).
Następnie mamy nowoczesne urządzenia peryferyjne dla każdego. Gadżety ubieralne, słuchawki, klawiatury, myszki – wszystkie nie tylko kompatybilne z „dziesiątką”, ale też uwydatniające najciekawsze funkcje tego systemu. Urządzenia te będą oznakowane „specjalnym logo”.
Trzecią kategorią sprzętów są komputery do mieszanej rzeczywistości. Mówimy zatem o potężnych pecetach, które będą w stanie zapewnić wystarczająco dużo mocy obliczeniowej, by gogle Windows Holographic działały jak należy.
Microsoft nie zapomina też o graczach i miłośnikach multimediów, dla których komputery stanowią kategorię czwartą. Gigant myśli o pecetach wyposażonych w wydajne podzespoły i obsługujących najnowsze standardy (takie jak HDR). Promowanie marką Xbox – wskazane.
Dopełnieniem listy są urządzenia Internetu Rzeczy. Podobnie jak mieszana rzeczywistość, jest to jeden z najważniejszych sektorów, które Microsoft chce jeszcze w tym roku eksplorować. Myśl przewodnia – Windows 10 w centrum nie tylko komputera, ale całego domu.
Wszystkie te urządzenia mają być oczywiście promowane w odpowiedni sposób, czyli tak, by trafić do każdego odbiorcy.
Źródło: ZDNet, OnMSFT. Foto: Microsoft
Komentarze
12W szczególności, nie po to składam sobie PC-ta do gier, aby go oznaczyć marką "Xbox".
Im dłużej używam W10, tym większe mam wrażenie, że uczestniczę w jakimś programie beta testów...
Ambitne jak na system z 25% popularnością :D