Doświadczenie firmy Microsoft pozwoli Xiaomi skutecznie wejść na kolejne rynki, a popularność Xiaomi umożliwi Microsoftowi zwiększenie swojego zasięgu. Dzięki współpracy jedni i drudzy powinni coś wygrać.
Kojarzone w naszym kraju głównie ze smartfonów i akcesoriów do nich, chińskie Xiaomi w rzeczywistości ma znacznie szerszą ofertę, na którą składają się różnego rodzaju gadżety. Microsoftowi najwyraźniej przypadły one do gustu, a oferta amerykańskiego giganta okazała się na tyle atrakcyjna dla firmy z Państwa Środka, że obaj producenci postanowili połączyć siły.
W ramach zawartej umowy (założone w 2010 roku) Xiaomi i (o 35 lat starszy) Microsoft będą współpracować w zakresie projektów związanych ze sztuczną inteligencją, chmurą oraz sprzętem (choć wcale nie jest powiedziane, że owocami będą jakieś nowe urządzenia).
Xiaomi wykorzysta platformę Azure i skorzysta z pomocy w docieraniu na kolejne rynki, a Microsoft może w ten sposób znacząco zwiększyć swój zasięg. Mówi się też o wyposażeniu „inteligentnego” głośnika Mi Speaker w Cortanę oraz o rozmaitych wspólnych projektach, których celem jest rozwój technologii opartych na sztucznej inteligencji.
Xiaomi i Microsoft - dobrani partnerzy
„Xiaomi jest jedną z najbardziej innowacyjnych firm w Chinach i zyskuje popularność na innych rynkach. Nasze atuty, doświadczenie związane ze sztuczną inteligencją i produkty, takie jak Azure, pozwolą Xiaomi dostarczyć zaawansowane rozwiązania całemu światu” – powiedział Dr Harry Shum, wiceprezes Microsoftu.
Starszy wiceprezes Xiaomi, Wang Xiang, odpowiedział: „Microsoft jest świetnym partnerem i cieszymy się, że obie firmy pogłębiają relację. Współpracując z Microsoftem w wielu obszarach, Xiaomi może zwiększyć tempo dostarczania użytkownikom nowoczesnych produktów i usług, a dla Microsoftu to partnerstwo oznacza możliwość dotarcia do większej liczby użytkowników na całym świecie”.
Źródło: Mi Blog, Engadget, The Verge. Foto: Xiaomi
Komentarze
19