Kinect stworzony z myślą o Xbox One nie jest kompatybilny z komputerami. Pecetowcy otrzymają swoje urządzenie.
Druga generacja kontrolera Microsoft Kinect – ta, która powstała z myślą o konsoli Xbox One – już 15 lipca trafi w wersji przeznaczonej na komputery osobiste na światowy rynek. Tak przynajmniej wynika z wykazu produktów Microsoft Store.
Microsoft Kinect 2.0 pierwotnie stanowił zestaw z każdym egzemplarzem konsoli Xbox One. W ubiegłym miesiącu gigant z Redmond – aby obniżyć cenę swojego urządzenia – wprowadził jednak na rynek One w wersji bez kontrolera. Taki ruch bez wątpienia miał sens.
Już w zeszłym roku Bob Heddle przyznał, że w 2014 Kinect 2.0 na pecety ujrzy światło dzienne i będzie stanowił początek nowej ery „innowacyjnych aplikacji bezdotykowych”. Podczas tej samej konferencji Heddle dodał, że pecetowy kontroler będzie oferował dokładnie to samo co jego xboksowy brat, jako że powstają w oparciu o tę samą technologię.
Mimo to sporo musieliśmy czekać (pomijając już fakt, że Microsoft starannie omija polski rynek). Przypomnijmy też przy okazji, że pierwszy Kinect – dla Xbox 360 – był w pełni kompatybilny z komputerami osobistymi, wystarczyło zainstalować odpowiednie sterowniki.
Jak wynika ze strony Microsoftu – pierwsza partia pecetowych Kinectów 2.0 wydana zostanie przede wszystkim z myślą o programistach. Wraz z urządzeniem w zestawie znajdziemy bowiem pakiet narzędzi SDK.
Ile za nowego Kinecta zażyczy sobie Microsoft? Cóż – nie będzie tanio. Sugerowana cena detaliczna została ustalona na 199 dolarów.
Źródło: VG247, CVG
Komentarze
25Śmieszna jest jedynie cena 199$ ale to i tak mniej niż konsola.