Microsoft przeprojektowuje swoją internetową wyszukiwarkę i testuje ją w swojej siedzibie. Na razie serwis znany jest pod nazwą roboczą Kumo.com (nowy silnik nazywa się Kumo).
Jak twierdzi wiele zagranicznych źródeł, firma chce znacząco ulepszyć swoją wyszukiwarkę, zachęcić więcej użytkowników do jej korzystania i w rezultacie zwiększyć udziały w tym segmencie rynku.
Wyszukiwarka Kumo.com (Fot. Microsoft Corp.)
W poniedziałek pracownicy Microsoftu otrzymali e-maile, że mogą testować nową wyszukiwarkę, która działa w obrębie wewnętrznej sieci. Nieoficjalne źródło donosi, że Microsoft jeszcze nie zdecydował czy Kumo zastąpi dotychczasową wyszukiwarkę Live Search, czy też będzie odrębnym produktem.
Kumo (z japońskiego: pająk) to ciekawa nazwa, ale Microsoft potrzebuje czegoś więcej niż dobrej nazwy, by zwiększyć swoje udziały w rynku wyszukiwarek. Zgodnie z informacjami od comScore Inc., udziały koncernu z Redmond wynosiły w styczniu 9,8 proc., podczas gdy Yahoo miało 22,2 proc., a Google - 58,5 proc.
Przedstawiciel Microsoftu wyjawił, że Kumo znacząco ułatwi nam wyszukiwanie poszczególnych materiałów. Dla przykładu, po wpisaniu "Taylor Swift" wyszukiwarka dostarcza wyniki skategoryzowane w modułach takich jak biografia, teksty piosenek, piosenki, pliki wideo czy wydane albumy. Sugeruje również tematy w jakiś sposób powiązane z szukanym wyrażeniem - w tym wypadku inne gwiazdy z show-biznesu.
Dzięki temu użytkownik powinien szybciej i łatwiej dotrzeć do materiałów, które interesują go najbardziej.
Rzecznika prasowa potwierdza informacje o Kumo.com.
Warto dodać, że kilka miesięcy temu byli pracownicy Google'a opracowali wyszukiwarkę Cuil, która nie osiągnęła dużego sukcesu, choć oczekiwania były spore. Oczywiście Microsoft ma zdecydowanie większe szanse, ale… użytkownicy korzystają na ogół wyłącznie z jednej wyszukiwarki.
Obecnie trudno powiedzieć, czy Kumo okaże się poważnym zagrożeniem dla Google, albo czy okaże się przynajmniej wyraźnie lepsza niż Live Search. Jakie jest wasze zdanie? Z jakiej wyszukiwarki korzystacie obecnie najczęściej?
Źródło: Inf. własna
Komentarze
6A tak w ogóle, to google ma po prostu najmniej obciążający / ogłupiający wygląd i najlepsze rezultaty wyszukiwań. Wszystko inne jest nieważne jeśli chodzi o wyszukiwarki. W dodatku w zbiorowej świadomości, słowo google = wyszukiwanie. Wystarczy spojrzeć na fora internetowe, czy nawet popularne seriale.
Dlatego jedyne, co microsoft może zrobić, by wygrać z google, to zaproponować im dobrą cenę zakupu...