Koncern z Redmond wkrótce rozpocznie testowanie darmowej wersji oprogramowania Works z wbudowanym modułem wyświetlającym reklamy. Będzie to jedna z pierwszych prób nawiązania walki z darmowymi narzędziami biurowymi Google.
Microsoft Works to mocno uproszczona wersja pakietu Office. Dotychczas sprzedawany był min. w wersji pudełkowej za około 200 złotych. Ostatnio jednak napotkał na silną konkurencję ze strony Google Docs & Spreadsheets. Teraz koncern z Redmond zamierza sprzymierzyć się z producentami komputerów i instalować pakiet na pecetach z systemem Windows za darmo.
Works będzie wyświetlał reklamy z puli przechowywanej na dysku peceta. Kiedy komputer zostanie podłączony do Internetu, reklamy będą się aktualizować. Melissa Stern, menedżer produktu w grupie Microsoft Office, poinformowała, że przeprowadzone testy z pakietem Works pokażą, czy model biznesowy z reklamami będzie mógł być rozszerzony na inne produkty firmy.
Ostateczna darmowa wersja pakietu Works powinna pokazać się na rynku w ciągu kilku miesięcy.
Komentarze
0Nie dodano jeszcze komentarzy. Bądź pierwszy!