Gra zapowiada się rewelacyjnie, ale niektórych elementów nie zobaczymy na starszych konsolach. Są zwyczajnie za słabe.
Monolith Productions zapowiedziało pod koniec zeszłego roku bardzo ciekawą produkcję - Middle-earth: Shadow of Mordor. Wygląda na to, że będzie to projekt na tyle rozbudowany, że ze wszystkim nie poradzą sobie słabsze platformy sprzętowe.
Gra określana jest mianem RPG w uniwersum Śródziemia, a sami twórcy obiecują nie tylko świetny klimat i duży otwarty świat, ale również kilka nowości, które sprawić mają, że rozgrywka będzie trudniejsza, ale tym samym bardziej wciągająca.
Na pierwszy plan wysuwa się tutaj system Nemesis, dzięki któremu każdy przeciwnik stanowić będzie naprawdę duże wyzwanie. W sytuacji, w której nie zginie on w starciu z graczem powróci zdecydowanie groźniejszy. Będzie bowiem nie tylko silniejszy, ale dodatkowo pamiętać ma przebieg starcia i wykorzystywać to w kolejnym pojedynku przeciwko graczowi.
Brzmi i wygląda (chociaż materiał wideo pochodzi z wczesnej wersji gry) to obiecująco, ale niestety nie każdy będzie mógł cieszyć się z tego rozwiązania. W dość mocno okrojonej wersji pojawi się ono na konsolach PlayStation 3 i Xbox 360.
"Jesteśmy skoncentrowani na PS4 i Xbox One. Skupiamy się na platformach nowej generacji, a następnie staramy się robić wszystko co możemy, aby uzyskać jak najwięcej na starszych konsolach. Jesteśmy prawie pewni, że większość elementów będzie bardzo podobna: walka, skradanie się, podstawowe sterowanie powinny być takie same na wszystkich platformach. Inaczej będzie jednak w kwestii systemu Nemesis. Historia będzie taka sama, gameplay również, ale Nemesis jest tak ogromny pod względem treści, obliczeń i AI, że musimy wykorzystać jego wszelkie możliwości jak najlepiej."
Szkoda, że Nemesis pojawi się na PlayStation 3 i Xbox 360 w ograniczonej wersji, bo system ten naprawdę może uczynić rozgrywkę dużo ciekawszą. Przypomnijmy jeszcze, iż Middle-earth: Shadow of Mordor zadebiutuje najprawdopodobniej w tym roku, a prócz wersji na wspomniane 4 konsole pojawi się również ta na PC.
Źródło: polygon, gameinformer, youtube
Komentarze
147Na ps4 nie zastosowano teselacji na postaciach i obiektach otoczenia, Lara jest bardziej kanciasta, chodzi najczęściej w 40-50 fps , dobija do 60 ale i potrafi spaść poniżej 40.Fakt jest pare smaczków których nie ma na pc ale, patrz wyżej. Kosztuje 2x tyle co na pieca w dniu premiery rok temu.
A teraz niech ktoś mi pokażę grę na nowe konsole która chodzi full hd 600fps? Rayman i Trine 2 odpada
@przemek2503pl tylko nie pisz znowu, że pc nie ma 60 klatek bo już raz to przerabiałeś na forum i stwierdziłeś ze kolo jest zdrajcą bo ma konsole a chwali kompa
Dekoder TV trwam
http://www.youtube.com/watch?v=KbWgUO-Rqcw
Szkoda, że dopiero teraz pilota dodali
No spoko niech nawet będzie 80% gra droższa jak na pc rok temu a teraz jest jeszcze większa różnica
Jak dla Ciebie najlepszy proc do gier to a10-5700 i jedyna słuszna karta to titan za 4 tysiące to graj sobie na konsoli lepiej
Na ps4 nie ma dropów gra najczęściej chodzi w 40 - 50 fps
Owszem, 90% ludzi nie patrzy na grafike, a za 2 tysie maja sprzecik który pozwoli im grać na świetnych ustawieniach przez 6-7 lat, gdzie nie mozliwe by na PC ruszyć dzisiejszy tytuł na 7 letniej karcie i to na low żeby zacinki nie było.
Co jest lepsze? uzytkownik PC z 7 letnim sprzetem, który dostaje FULL GRE nie obcinaną, ale nie może jej odpalić nawet na medium więc i tak gówno zobaczy? Czy użytkownik konsoli z 7 letnim sprzetem gdzie dostaje PRAWIE FULL GRE, ale za to w 60 klatkach i ustawienia very high/ultra?
To że was nie stać na konsole nie daje wam prawa jej oczerniania, ba, 90% z was nigdy nie miało konsoli sam na sam dłużej niż 1 dzień albo w ogóle nie miało styczności, ale w internetach na polaczkowym benchmarku pisza że PC lepsze to powtarzajmy jak stado baranów Beee Beee
Gracz to w teorii gier uczestnik gry. to mam z wiki:)
Tak więc możemy się kłócić co lepsze albo grać w co kto lubi i ma.
Po pierwszych prezentacjach już widać bardziej kanciasty model lary z ps4
Co mam przytoczyć obrazek i kółkami zaznaczyć?
Spadki na PC, ciekawe na jakim kompie grałeś skoro twoje komentarze są podparte tylko własnym gameplayem. Znaczy to, że masz super wydajnego kompa i on ledwo daje rade z 60 fps tak? Do full hd, fxaa tressfx i ustawień ultra/high nie potrzeba nie wiadomo jakiego komputera i mamy 60fps
Co to za DE edition skoro nie ma wszystkich efektów co na średnim kompie?
Zrozumiałem to tak nie widzisz dużej różnicy między a10 oraz i5
Do linków nic nie mam po za tym że titan za 4 tysiące to najgorsza karta do grania jaką można tylko wybrać.
Co w tym dziwnego, że przyznaję racje do ceny gry, nie będę się kłócił 20 zł
Rok temu kosztowała 80zł więcej teraz 100.(już sobie porównuj najdroższą opcje pc z najtańszą konsolową.Co do ustawień ultra to wystarczy obniżyć parę rzeczy i mamy stałe 60fps bez jakiejś ogromnej straty jakości.(pisałem o tym od początku)Jak by był test graficzny w ps4 to ciekawe jaka by była minimalna wartość skoro tylko czasami dobija do 60 fps podczas gry.
http://forum.benchmark.pl/topic/75531-ultra-granie/
I powiedz mi gdzie pisałem ze ultra pociągnie średni sprzęt? pisałem:
"Do full hd, fxaa tressfx i ustawień ultra/high nie potrzeba nie wiadomo jakiego komputera i mamy 60fps"
jak chcesz porównywać płynność co porównuj te same momenty pc i ps4