Co byście powiedzieli na wyczyszczenie waszych ulubionych stron internetowych z reklam za 4 dolary i 99 centów?
Pewnie, można mieć Internet wolny od reklam zupełnie za darmo – wystarczy zainstalować adblocka. Wtedy jednak odcina się wydawców od podstawowego źródła przychodów. Na niektórych stronach radzą sobie tak, że za dostęp do treści trzeba płacić, ale wystarczy kilka takich abonamentów, by przestało się to użytkownikowi opłacać. Propozycja firmy Mozilla ma być kompromisem, oferta brzmi bowiem następująco:
„Wspieraj strony, które uwielbiasz. Unikaj reklam, których nienawidzisz”
Mozilla pochwaliła się swoją nową usługą subskrypcyjną. Osobom, które zdecydują się płacić 5 dolarów miesięcznie, zaoferuje dostęp do serwisów newsowych, na których nie uświadczą oni żadnych reklam.
Na razie szczegóły nie są znane. Prawdopodobnie jednak usługa będzie uwzględniała jedynie wybrane serwisy, które zdecydują się na przyłączenie do programu. W zamian za to otrzymają odpowiedni procent uzyskanych w ten sposób przychodów (w zależności od popularności).
Internet wolny od reklam plus…
Skasowane reklamy to jedno, ale abonenci nowej usługi będą mogli również liczyć na dostęp do aplikacji, która pozwoli im kontynuować czytanie artykułów na różnych urządzeniach, zamieniać treści pisane w audio czy też otrzymywać powiadomienia o nowych publikacjach, które mogą ich zainteresować.
Aktualnie usługa Mozilli wygląda jak idealna dla osób, które korzystają z kilku serwisów na abonament. Dla szerszej grupy odbiorców może to jednak nie być najbardziej atrakcyjna opcja. Ale wyobraźcie sobie sytuację, w której (może nie wszystkie, ale) większość popularnych stron internetowych dołącza do tej usługi i odpowiedzcie nam w naszej sondzie, którą znajdziecie pod newsem. Zachęcamy też do dyskusji w komentarzach.
Źródło: Mozilla, ghacks
Warto zobaczyć również:
- Produkcje YouTube Originals uwolnione - już nie potrzeba abonamentu, ale…
- Netflix zmienia zasady - premiery będą w kinach
- Spotify Premium - 3 miesiące za darmo
- Gmail pomoże pisać bezbłędne e-maile
- Oto dlaczego warto wrócić do szkoły (lub pracy) z Komputronik
- Empik Premium, czyli pakiet korzyści online i offline
Komentarze
17To głupota twórców stron internetowych doprowadziła do wojny odbiorców z reklamami, jak by zachowali jakikolwiek rozsądek a nie dowalali tego tyle że nie wiesz co czytasz, to addblock pewnie nawet by nie powstał.
Mam placic kasę np za to ze np. na BMK nie zobacze reklam?
Przy obecnym layoucie to nawet reklamodawcy się wycofają sami.
Wcale sie nie zdziwie jesli ktos w przyszlosci wytoczy proces firmom reklamowym za jak by nie patrzec kradzierz pakietow danych a z glupszych powodow byly pozwy.