Dzisiaj odbyła się światowe premiera jednej z bardziej oczekiwanych gier ostatnich kilku miesięcy - Metro 2033. W Polsce tytuł dostępny będzie od piątku.
Najnowsza produkcja 4A Games i THQ powstała na podstawie książki Dmitra Glukhovskyego o tym samym tytule. Celem gry będzie przetrwanie w tunelach moskiewskiego metra po wojnie atomowej. Na powierzchni grasować będą zmutowane potwory, a pod ziemią wrogie frakcje walczyć będą między sobą o żywność, wpływy, terytorium i przetrwanie. W tych niekorzystnych warunkach gracze wcielą się w Artema - młodego Rosjanina wychowanego pod powierzchnią.
Jakiś czas temu ujawniono wymagania sprzętowe. Gra Metro 2033 obsługuje biblioteki DirectX 11. Według twórców, aby komfortowo grać z wykorzystaniem wszystkich "bajerów" potrzebny będzie następujący sprzęt:
- Procesor: Core i7
- Pamięć RAM: 8GB i powyżej
- Karta graficzna: GeForce GTX 480 i 470 lub odpowiadające im Radeony (5970, 5870, 5850)
- Dysk twardy: szybki HDD lub SSD
Jednak posiadacze słabszego sprzętu nie powinni się martwić. Do wygodnego grania wystarczy:
- dwu- lub czterordzeniowy procesor
- 2 GB pamięci RAM
- karta graficzna pokroju GeForce GTX260 lub Radeon HD4870.
Możemy być niemal pewni, że do czasu premiery Crysisa 2, Metro 2033 będzie jedną z najważniejszych i najbardziej wymagających gier do testowania kart graficznych.
Gra przeznaczona jest dla osób, które ukończyły 16 rok życia. Polskim wydawcą pecetowej wersji Metro 2033 jest CD Projekt. Oprócz standardowego wydania za 119,99 zł, zapowiedziano także Edycją Kolekcjonerską, którą będzie można zakupić wyłącznie przez internet w cenie 199,99 zł.
Źródło: CD Projekt
Komentarze
108W komntach do tej gry na Gry-online ktoś pisał, ze grał na GTX260 w DX9 w 1650x1050 na High (co nie jest najwyższym ponoć ustawieniem) i coś koło 40 paru klatek było a w walkach, że schodziło do 28. Na ile to wiarygodne to nie wiem...
Fajny klimat. Musze przeczytac ksiazke teraz ;)
Zamiast zakopać i zapomnieć, ludzie będą ją kupować, by testować hardware :D
Oczywiście to wszystko pół żartem, bo w grę nie grałem. Może okazać się naprawdę dobra.
* Procesor: Core i7
* Pamięć RAM: 8GB i powyżej
* Karta graficzna: GeForce GTX 480 i 470 lub (5970, 5870, 5970)
Z kolei zalecane to :
* Procesor: jakikolwiek czterordzeniowy lub dwurdzeniowy
taktowany zegarem 3,0+ GHz;
* Karta graficzna: kompatybilna z DX10 (GeForce GTX 260)
* RAM: 2 GB
benchmark.pl zasiał lekką panikę :D
Tu jest wszystko pięknie napisane także niema żle :) >>>
http://www.cdaction.pl/news-11326/metro-2033-wymagania-sprzetowe-przyprawiaja-o-palpitacje-serca.html
Swoją drogą to też jestem ciekaw, czy to będzie pierwsza gra która zarżnie mój sprzęt :) Jeśli tak to będzie pesymistycznie, bo go złożyłem rok temu :P
Core2Duo8400@4ghz , sapphire 5870 , 4 gb ram ddr2 800@900mhz
w rozdzialce 1920x1200 ,very high detail , dx 11 (mozna wybraz 9,10 lub 11) Anisox4
FPS na poziomie 15-35 . Crysis w tych ustawieniach praktycznie nie spada mi ponizej 30 fps tak wiec o co q...a chodzi...?!!? :-(
Efekty czásteczkowe wygládaje super... , mgielki , swiatla i textury rewelka!
zobaczymy dalej .....
pozdro :-)
Wiem, że w maksymalnych wymaganiach zawarta była technologia 3D Vision, ale spojrzałem na to wyłącznie od strony DX11, który jak na razie obsługiwany jest tylko przez Radeony.
Mi starsza wygodne krzesło ;)
"Komfortowego" brzmiałoby lepiej, nieuważasz? :)
po czym grę odinstalowałem...nie będę użyła monopolizującego fiziksa na moim komputerze. Wolę pograć w Bad Company2
Textury jeszcze ostrzejsze, oświetlenie lepsze(super wyglądają snopy światła, więcej źródeł światła niż na konsoli w niektórych sceneriach), cienie dużo lepsze(roślinki na zewnątrz rzucają dynamiczne cienie, na konsoli w ogóle). Gra na Pc dodatkowo posiada rozmycie postaci gdy się szybko poruszają. Z grubsza tyle rzuciło mi się w oczy.
Grałem z ustawieniami na maxa pod DX 10 w 1280x1024 pod win7
Tylko jedna wada, na Athlonie X2 6400+ , 4gb ramu i GF8800GT gierka miała momentami 10 klatek, bez antyaliasingu.
Na konsoli płynniutko cały czas
Gra chwilami wygláda niesamowicie...oswietlenie jak juz z reszta wczesniej wspominalem jest REWELACYJNE!! nie wiem czy to zasluga dx11 i teslacji ale jakosc textur i swiatlo cieni normalnie opad szczeny!! Wiekszosc gry to lochy i kanaly ale i tak wypas grafa...
Tylko ksenomorfy z obcego wpuscic zamiast tych pokrak ...;-)
Stalkerowi nie siega do piet, oskryptowane gowno jak cod i podobne gnioty..
Faktycznie nie ma się o co martwić skoro wystarczy już GTX260 to z moim 9600GSO nie powinno być żadnego problemu...
Swoją drogą żaden z moich znajomych nie ma karty pokroju GeForce GTX260 lub Radeon HD4870 - mają 9800GT , 9600GT inni mają jeszcze 8600GT ale 260-tki nie - więc faktycznie nie ma się co martwić. Zauważyłem że sporo ludzi kiedy taka 9800GT już nie starcza nie wymieniają już bebechów w kompie lecz wybierają jednak PS3 i chyba sam się będę musiał nad tym zastanowić bo granie na PC to coraz droższa zabawa , nie wspominając już o tym że wiele świetnych gier nie wychodzi na PC...
Gierka ma świetną fabułę i jest przede wszystkim długa (osobiście mam zamiar zakupić kśiążkę METRO*2033).
-Na sprzęcie C2D e7200 (2,53Ghz), 4Gb Ram, Galaxy GeForce 9800GT (512Mb,256bit) przy rozdzielce 1680x1050 i dzwięku 5.1 gra super płynnie chodziła na NORMAL Details + Anisotrpic filtering x16 + DX9...