Karty Radeon RX 8000 zaskoczą ceną? AMD może mieć ciekawą strategię
AMD przygotowuje się do premiery nowej generacji kart graficznych Radeon. Jeśli wierzyć przeciekom, producent nie zamierza konkurować w topowym segmencie wydajnościowym, ale zamiast tego powalczy opłacalnością sprzętu.
Sytuacja na rynku kart graficznych do gier robi się coraz ciekawsza, ale producenci nie zamierzają na tym poprzestawać i już pracują nad kolejnymi generacjami sprzętu. Jeśli przecieki dotyczące sprzętu okażą się prawdziwe, czeka nas zacięta walka o klienta. Szczególnie jeśli chodzi o średni segment wydajnościowy.
Nowa generacja kart Radeon
Kolejna generacja kart graficznych ma korzystać z układów graficznych Navi 4X na bazie architektury RDNA 4. Wiemy, że układy będą produkowane w zaawansowanym procesie technologicznym. Co można przez to rozumieć? Szczegóły na ten temat jeszcze nie zostały podane.
AMD jeszcze nie ujawniło szczegółów dotyczących pozycjonowania kart, ale wcześniejsze przecieki wskazywały na porzucenie topowego segmentu wydajnościowego – „czerwoni” mieliby skupić się na średnim segmencie, który cieszy się większą popularnością wśród klientów.
AMD postawi na opłacalność?
Według kanału Moore's Law Is Dead, AMD wykorzysta nową architekturę i niższy proces technologiczny, który pozwoli na opracowanie tańszych układów graficznych. Dodatkowym atutem będzie też mniejsze zapotrzebowanie na energię elektryczną względem obecnych modeli.
Topowy model z nowej generacji zaoferuje wydajność zbliżoną do obecnego flagowca – modelu Radeon RX 7900 XTX, ale będzie od niego o połowę tańszy (źródło wspomina o cenie w okolicach 400 dolarów, co wydaje się naprawdę niezłą propozycją w czasach podnoszenia cen sprzętu).
Jeśli wierzyć przeciekom, nowa generacja Radeonów może powalczyć przede wszystkim opłacalnością. Czy tak się rzeczywiście stanie? O tym pewnie dowiemy się dopiero za kilka miesięcy. Nowa generacja Radeonów będzie musiała stawić czoła modelom Nvidia GeForce z chipami Blackwell.
Źródło: YouTube @ Moore's Law Is Dead
Komentarze
13Benchmark.pl: "...ale producenci nie zamierzają na tym poprzestawać."