Na łamach niemieckiego magazynu PC Games ukazała się obszerna zapowiedź kontynuacji hitu studia Crytek, z której można się dowiedzieć nowych, wcześniej nieznanych informacji.
Akcja Crysis 2 dzieje się w roku 2023, czyli trzy lata po wydarzeniach z pierwszej części. Przez ten czas obcy nie próżnowali i wojna rozpoczęła się na dobre. Z tropikalnej wyspy działania przeniosły się do miast, takich jak Rio de Janeiro, Londyn, Tokio czy Nowy Jork. Wszystkie są mocno zniszczone i w niczym nie przypominają znanych nam dzisiaj metropolii.
Rozgrywkę będziemy prowadzić w zniszczonym Nowym Jorku, gdzie wcielimy się prawdopodobnie w postać znanego z pierwszej części Proroka. Bohater porwany przez kosmitów powraca, by chwilę potem znów polecieć na zbombardowaną głowicą nuklearną wyspę. Oprócz znanych obcych na ulicach miejskiego pustkowia spotkamy czasem pojedynczych cywili oraz nową stronę konfliktu - "Crynet Ops Infantry", którzy będą wrogo nastawieni zarówno do kosmicznych najeźdźców, jak i do nas.
Twórcy zapowiadają, że większy nacisk położą na fabułę. Podczas rozgrywki będzie można korzystać z informacji zdobytych w czasie rozmowy ze spotkanymi osobami, czy też znalezionych w znanych np. z Bioshocka, porozrzucanych dziennikach audio. Zmodyfikowany skafander Nanosuit 2.0 umożliwi również skanowanie terenu i zwłok w celu pozyskania dodatkowych danych. Nie zabraknie też, znanych z poprzedniej wersji, doskonałych scen przerywnikowych.
Jednocześnie Crytek informuje, że dwójka będzie zupełnie inna, między innymi dzięki większą różnorodność lokalizacji i ich poziomów (przechadzać się będziemy pośród drapaczy chmur).
Nawiązując do wspomnianego Nanoskafandra w wersji 2.0: umożliwi on 4 tryby, nieco różniące się od tych znanych z pierwszej części. Będą to odpowiednio:
- Tryb pancerza - cechuje się zwiększoną odpornością na obrażenia. Crytek zapowiada, że uruchamiając go usłyszymy nawet, jak powłoka skafandra nabiera gęstości, zaś odgłosy odbijających się od nas kul będą zupełnie inne.
- Tryb mocy - połączenie znanych z pierwszej części trybów siły i szybkości. Po ulepszeniu skafander nadal będzie odbijał część pocisków, lecz dodatkowo zyskamy przewagę dzięki szybkości i sile Proroka.
- Tryb infiltracji - jest to tryb pasywny, jednak będziemy mogli również skorzystać ze znanego z pierwszej części klasycznego maskowania. Rozbudowa zaś prowadzi nawet do możliwości widzenia wrogów przez ściany.
- Tryb taktyczny - nowy tryb, dzięki któremu będziemy mogli skanować zwłoki i zbierać informacje o przeciwnikach. Pozwala na oznaczenie jakiegoś obiektu, dzięki czemu będzie on stale widoczny. Pozwoli to też na przykład na szybkie zlokalizowanie zaznaczonego wcześniej składu broni. Po rozbudowie otrzymamy takie zdolności, jak na przykład lokalizacja kierunku, z którego padają pociski.
Ekipa z redakcji PC Games miała również okazję zobaczyć krótką prezentację gry przeprowadzoną na konsoli Xbox 360. Demo rozpoczyna się od pościgu dwóch helikopterów za przypominającym wielkiego robaka statkiem obcych. Ten po starciu z kilkoma rakietami spada i z hukiem wbija się w wieżowiec. W tym momencie oczywiście my zostajemy wysłani celem zebrania próbek DNA z wraku. Zadanie byłoby proste, gdyby nie oddział żołnierzy patrolujący finansową dzielnicę Manhatanu, przez którą musimy się przedrzeć.
Po zebraniu próbek znów zrobiło się gorąco. Gracz dostaje natychmiastowy rozkaz odwrotu. Patrząc przez okno widzi człekokształtnego kosmitę używającego broni, który w krótkiej chwili wykańcza cały oddział ludzi. Demo kończy się, gdy zauważa on gracza i rzuca w niego ciałem zabitego żołnierza.
Potem prezentacja została powtórzona, jednak grający używał innej taktyki, przez co przebieg rozgrywki był diametralnie inny. Być może zadowoli to osoby narzekające na liniowość pierwszej części. Redaktor PC Games stwierdził, że mimo, że zaprezentowano demo na Xboxa 360, to graficznie w chwili premiery Crysis 2 będzie najlepiej wyglądającą grą, niezależnie od platformy. Tak więc czekamy z niecierpliwością.
Źródło: inCrysis.com
Komentarze
83Zapowiada się ciekawie.
radeon hd 5850
amd phenom II x4 965 be
2 gb ddr3 1333 mhz
mam nadzieje że lepiej niż to było w pierwszej części
Zrobia z tego takiego FEAR'a na cryengine :/
I choć komp leciwy pogram nawet na low ;] choć myślę że na średnich będzie gucio :D
Ja sobie tego nie wyobrazam...
Poza tym gra jest tworzona równolegle, ale nie znaczy to, że będą identyczne. Może po prostu zrobią fajną wersję na PC, a dla konsol zmniejszą rozdzielczość tekstur i gotowe :P
Pozdrawiam
Mam nadzieję, że zaimplementowali system zniszczeń oraz będzie można wchodzić do budynków.
chyba sobie kupie konsole w koncu ;-)
pozdro :-)
Ostatnio znowu gram w Half-Life 2 na full detalach i gra mimo, że jest z 2004 prezentuje się bardzo dobrze. Ostatnio grając w HL2 słyszę komentarz za pleców: "widzę, że grasz w jakąś nową gierkę z zaj**stą grafiką" Zostawię to już bez komentarza :)
I znowu zmiana sprzętu dla jednej gry...
mam nadzieje że ta fabu7ła o Której tak głośno będzie miała jakiś sens bo z premierą Warheda pobiegłem do sklepu i go kupiłem i się zawiodłem...
mam nadzieje że ta fabu7ła o Której tak głośno będzie miała jakiś sens bo z premierą Warheda pobiegłem do sklepu i go kupiłem i się zawiodłem...
Mimo wszystko grę aż chciało się przejść na dwóch najwyższych poziomach trudności.
Zapewne jak większość tutejszych użytkowników z niecierpliwością oczekuję drugiej odsłony :)
Ciesze sie ze gra wyjdzie na wszystkie 3 platformy (wii nie traktuje poważnie). Jak wiadomo roznica w grafice pomiedzy xboxem a mid pc staje sie coraz wyrazniejsza na niekorzyść xboxa (ps3 jest gdzies pomiędzy) dlatego beda musieli tak grę zoptymalizować aby chodziła płynnie na xboxie. Mnie to cieszy bardzo, bo oczywiście ze na konsolach grafika juz nie szokuje ale i tak jest bardzo ładna.
Są starsze gry pod PS3 ktore sie zacinaja. Dopiero teraz "prawie" nauczyli sie korzystac z mozliwosci cella.