Netflix z reklamami to ciekawa opcja. Do tej pory jednak właściciel serwisu zabierał wysoką jakość obrazu i część dodatkowych funkcji w zamian za możliwość płacenia niższego abonamentu. Teraz się to zmienia.
Nowy, lepszy Netflix z reklamami
Netflix z reklamami doczeka się kilku dobrych zmian. Właściciele usługi wprowadzają ulepszenia do tego pakietu, aby stał się on bardziej atrakcyjny dla szerszego grona użytkowników.
Ci ostatni będą mogli oglądać treści w rozdzielczości Full HD (1080p), a nie tylko HD (720p) jak do tej pory, a także równocześnie odtwarzać wideo na dwóch urządzeniach (dotychczas było ograniczenie do jednego ekranu).
Netflix z reklamami ma sens
W listopadzie ubiegłego roku Netflix wprowadził plan z reklamami, który okazał się hitem. W Stanach Zjednoczonych generuje większe zyski (w przeliczeniu na użytkownika) niż przeszło dwa razy droższy plan Standard bez reklam.
Równocześnie stanowi świetną opcję dla osób szukających oszczędności. Może zachęcać do pozostania w serwisie użytkowników, którym odbiera możliwość płacenia mniej poprzez współdzielenie konta.
Netflix z reklamami w Polsce nadal niedostępny
Na początek te zmiany trafiły do użytkowników w Kanadzie i Hiszpanii. Jeszcze przed końcem tego miesiąca pojawią się też na kolejnych 10 rynkach, gdzie dostępny jest pakiet z reklamami.
W naszym kraju oferta na razie nie obejmuje tego planu. Ma się to jednak zmienić, choć nieprędko. Plany zakładają, że Netflix z reklamami zadebiutuje w Polsce najwcześniej w 2024 roku.
Netflix dostrzega potencjał i… rywali
Wprowadzane zmiany związane są z dostrzeżeniem przez Netflix ogromnego potencjału tkwiącego w planie z reklamami. Może to być jednak także odpowiedź na ogłoszenie cennika usługi Max, czyli następcy HBO Max (w Stanach Zjednoczonych zmiana wejdzie w życie już w maju).
Podstawowy pakiet z reklamami (Max Ad Lite) będzie oferował właśnie rozdzielczość Full HD i możliwość oglądania na dwóch urządzeniach jednocześnie. Co ciekawe, będzie droższy od najtańszego pakietu Netflix (9,99 dol. w porównaniu do 6,99 dol.).
Źródło: TechCrunch, Netflix
Komentarze
14