Najnowsze dziecko japońskiego potentata na rynku konsol wyposażone zostanie w całkiem potężny choć nie najnowszy już chipset graficzny.
Nintendo 3DS było sporą niespodzianką tegorocznych targów E3. Opracowana na potrzeby tej konsolki technologia 3D nie wymagająca ani specjalnych okularów ani żadnych dodatkowych urządzeń spotkała się z wyjątkowo entuzjastycznym przyjęciem zarówno przedstawicieli mediów jak i samych graczy. I trudno się temu dziwić oglądając choćby prezentacje zapowiedzianego na tę konsolkę Metal Gear Solid: Snake Eater 3D. Znaczny skok jakościowy w oprawie graficznej pokazywanych gier w stosunku do poprzednich odsłon przenośnych konsol Nintendo zrodził sporo pytań o techniczne możliwości Nintendo 3DS.
Rąbka tajemnicy uchyliła właśnie japońska firma Digital Media Professionals specjalizująca się w tworzeniu chipsetów graficznych. Potwierdziła ona bowiem, iż sercem nowej konsoli Nintendo będzie opracowany przez nią w 2006 roku chipset PICA200. Wedle oficjalnych informacji prasowych ma on zapewnić temu urządzeniu wysoką jakość grafiki przy zachowaniu niskiego zapotrzebowania na energię elektryczną. Możliwości tego chipsetu prezentuje opracowane parę lat temu przez firmę Futuremark technologiczne demo, które możecie zobaczyć poniżej.
Oczywiście trzeba pamiętać, że to jedynie pokaz szeregu efektów, które są możliwe do uzyskania dzięki opisywanemu chipsetowi. Jego faktyczną przydatność w grach 3D ciężko jak na razie ocenić. Wiadomo już, że PICA200 wspiera jedynie starszy standard OpenGL ES 1.1, choć producent poszerzył jego możliwości o dodatkowe efekty takie jak procedular textures, soft shadows, per-pixel lighting czy refraction mapping. Zgodnie z oficjalnymi danymi chipset ten potrafi generować maksymalnie 15.3 miliona polygonów na sekundę co jednak może mieć niewielkie znaczenie dla Nintendo 3DS. Japoński gigant nie raz już udowodnił, że najważniejszym dlań aspektem konsol przenośnych jest niski pobór mocy i jak najdłuższa możliwość zabawy. Tym samym wielce prawdopodobne wydaje się znaczne obniżenie częstotliwości taktowania chipsetu graficznego. Taki krok znajduje również uzasadnienie w stosunkowo niskiej rozdzielczości wyświetlacza 3D – 800x240 pikseli. Trzeba tu jednak pamiętać, że obraz rozdzielany jest osobno na każde oko i wówczas rozdzielczość ta wynosi 400x240.
Resident Evil: Revelations (3DS) - czy tak będą wyglądały gry na Nintendo 3DS?
Jak widać „nowa technologia” Nintendo wcale nie jest taka nowa. Pytanie więc czy w przypadku tak wielu technicznych ograniczeń nowej konsoli japońskiego giganta uda się jej odnieść sukces? Dowiemy się tego najprawdopodobniej w momencie jej premiery, która zaplanowana jest na początek przyszłego roku.
Źródło: Eurogamer.net
Zobacz także: |
Komentarze
16Jak na 21 wiek to się skośnoocy nie popisali.