Poznaliśmy nieoficjalną specyfikację sprzętową konsoli Nintendo Switch. Jaki procesor i wyświetlacz oraz ile RAM-u ma to urządzenie?
Firma Nintendo zaplanowała na styczeń swoją dużą prezentację, podczas której poznać mamy najważniejsze szczegóły na temat konsoli Switch. Być może jednak już teraz poznaliśmy specyfikację.
Informacje pochodzą od redakcji Eurogamer i wydają się bardzo prawdopodobne. Jeśli są prawdziwe, konsola Nintendo Switch będzie miała 4 GB pamięci operacyjnej i 32 GB przestrzeni dyskowej, a jej sercem będzie czterordzeniowy układ Nvidia Tegra ARM Cortex-A57 wykonany w 20nm procesie technologicznym (architektura Maxwell), taktowany zegarem 2 GHz i wspomagany procesorem graficznym z 256 rdzeniami CUDA.
W wersji przenośnej konsola Switch zaoferuje 6,2-calowy ekran typu IPS o rozdzielczości 1280 x 720 pikseli. Panel ten będzie dotykowy. Po podłączeniu urządzenia do telewizora za pomocą stacji dokującej i standardu HDMI, będzie można natomiast cieszyć się obrazem w jakości 1080p/60fps lub 2160p/30fps. Szczególnie te ostatnie dane mogą robić wrażenie. A to już kompletna, nieoficjalna specyfikacja.
Specyfikacja Nintendo Switch:
- Procesor: Nvidia Tegra, 4 rdzenie ARM Cortex-A57, 2 GHz
- Architektura: Maxwell (20nm)
- Grafika: 256 rdzeni CUDA, 1 GHz
- Pamięć: 4 GB RAM
- Magazyn danych: 32 GB
- Wyświetlacz: 6,2 cala, IPS, 1280x720 px, 10-punktowy multidotyk
- Interfejs: HDMI, USB 2.0, USB 3.0
- Wyjście wideo: 1080p/60fps, 2160p/30fps
Choć stacja dokująca nie będzie wyposażona w żadne dodatkowe podzespoły, w trybie stacjonarnym konsola Nintendo Switch oferować ma większą moc. Gdy będziemy chcieli zabrać urządzenie ze sobą, moc GPU zostanie zmniejszona o 40 proc. tylko po to (albo aż), aby wydłużyć czas pracy na jednym naładowaniu.
Z jednej strony taka specyfikacja jest niezła, z drugiej jednak trudno widzieć tutaj poważnego rywala dla Xbox One czy PS4, przynajmniej ze względu na grafikę. Zdecydowanie jednak nie powinniśmy zbyt szybko przekreślać Nintendo Switch, tym bardziej że twórcy gier wyrażają się o tej platformie wyłącznie pozytywnie.
Źródło: Eurogamer
Komentarze
20"Procesor: Nvidia Tegra, 4 rdzenie ARM Cortex-A57, 2 GHz
Grafika: 256 rdzeni CUDA, 1 GHz"
Z tym że to NIE znajdzie się w Switchu.
Przepisaliście specyfikację układu Tegra X1 i tyle..
Ponownie jak przy jakiś cudach z ogłaszaniem dwóch GPU w PS4 Pro pokazujecie, że przydała by się wam współpraca z jakąś stroną konsolową by oszczędzić czytelnikom słabych czy wręcz bzdurnych newsów.
Więc nie; absolutnie NIC tu nie robi wrażenia.
Nie dość, że nie jest to Tegra X2 tylko starsza X1.
To technologia 20nm a nie 16nm powoduje, że zegary zostały drastycznie obniżone aby zapewnić przenośność konsoli. I dłuższy czas życia baterii.
Zamiast 2GHz CPU jak w choćby Nvidia's SHIELD:
https://en.wikipedia.org/wiki/SHIELD_Android_TV
jest 1GHz.
Dodatkowo wywalono 4 (słabsze) rdzenie z zestawu 4+4.
GPU to już kompletnie dostało po specyfikacji.
Zamiast 1GHz jest 768Mhz... pod warunkiem, że konsola jest pod TV w stacji dokującej.
Po wzięciu jej w rękę GPU chodzi z oszałamiającą częstotliwością zegarów: 307MHz
Obecnie mam New 3DS XL i WII U Premium i stwierdzam, że to fajne sprzęciki.
Może uda się to szybko zemulować na mocniejszym sprzęcie poprzez częściową zgodność, tylko muszą najpierw złamać tą konsolę.