Pierwszy krok Nokii w sektorze rzeczywistości wirtualnej to kulista kamera Ozo
Nie gogle i nie system VR - Nokia rozpoczyna przygodę z rzeczywistością wirtualną od kamery.
Niedawno pojawiły się informacje, jakoby Nokia zamierzała teraz pójść w kierunku wirtualnej rzeczywistości. Teraz wiemy już, że to prawda. Zaskoczeniem może być jednak pierwszy krok Finów postawiony na tym gruncie – w przeciwieństwie do większości konkurencji nie zaprezentowano ani systemu, ani nawet gogli. Pierwszym urządzeniem Nokii związanym z tym sektorem jest Ozo – multisensorowa kulista kamera służąca do tworzenia treści VR.
Ozo to zaawansowana kamera w kształcie kuli, która została wyposażona w 8 sensorów i 8 mikrofonów. Taki zestaw pozwalać ma na przechwytywanie wysokiej jakości, 360-stopniowych materiałów audio/wideo, które później mogą zostać wykorzystane w ramach technologii wirtualnej rzeczywistości. Pierwszy produkt firmy Nokia w tej działce jest zatem kierowany nie tyle do samych użytkowników, co do twórców z branży TV, filmowej, reklamowej itp.
Kamera Ozo została zaprojektowana w taki sposób, że może być zamontowana na typowym statywie, co znacząco zwiększa jej użyteczność. Prezes firmy Nokia, Ramzi Haidamus, postrzega to urządzenie jako wielką szansę, by stać się pionierem w sektorze rzeczywistości wirtualnej i napędzać tę branżę. Wygląda więc na to, że Finowie wyciągnęli wnioski po porażce na rynku smartfonów. – „Z Ozo planujemy być w centrum tego nowego świata” – mówi Haidamus.
Więcej szczegółów na temat kamery Nokia Ozo poznać mamy już za niespełna tydzień. Wróżycie jej sukces?
Źródło: Digital Trends, Nokia
Komentarze
0Nie dodano jeszcze komentarzy. Bądź pierwszy!