Zapewne wszystkim wiadomo jakie problemy miał Microsoft przez olbrzymią awaryjność konsoli Xbox 360. Tak zwany „czerwony pierścień śmierci”, którego przyczyny doszukuje się w niewłaściwym chłodzeniu konsoli, spowodował ogólnoświatowe rozszerzenie gwarancji urządzenia giganta z Redmond. Oczywiście nie rozwiązywało to kwestii błędu RRoD, ale zapewniło koncernowi czas na odpowiednie modyfikacje poczynione w kolejnych wersjach Xbox 360. Obecnie na rynku pojawił się model o nazwie kodowej Jesper, który w domyśle eliminować miał całkowicie ewentualność wystąpienia „czerwonego kręgu”. Czy tak jest w rzeczywistości? Trudno powiedzieć, gdyż jest jeszcze na to za wcześnie. Niestety wszystko wskazuje na to, że na horyzoncie pojawił się kolejny problem i co gorsze „po cichu” zaczyna on wypierać osławiony RRoD.
Okazuje się bowiem, że coraz częstszym błędem jest tzw. komunikat E74 (w Internecie znajdziecie pełno przykładów jego występowania). Pierwszymi objawami kłopotów naszej konsoli jest pojawianie się licznych, obejmujących niemalże cały ekran błędów graficznych (artefaktów) podczas gry. Po restarcie zapala się jedna czerwona dioda na włączniku Xbox’a 360 i zostaje wyświetlony komunikat o błędzie, który możecie zobaczyć poniżej.
Prawdopodobną przyczyną usterki jest uszkodzenie bądź przegrzanie układu skalującego obraz ANA/HANA. Oczywiście, istnieje możliwość naprawienia konsoli, na której wystąpił opisywany problem. Co istotne jednak uszkodzenie to nie jest objęte 3-letnią rozszerzoną gwarancją i jeśli spotka Was coś takiego po upływie roku od zakupu konsoli będziecie zmuszeni zapłacić za naprawę.
Komentarze
56http://pl.youtube.com/watch?v=N6pB2F_J31w&NR=1
Art. 10.
1. Sprzedawca odpowiada za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jedynie w przypadku jej stwierdzenia przed upływem 2 lat od wydania tego towaru kupującemu; termin ten biegnie na nowo w razie wymiany towaru. Jeżeli przedmiotem sprzedaŜy jest rzecz uŜywana, strony mogą ten termin skrócić, jednakże nie poniżej 1 roku.
Nie jesteśmy zmuszeni korzystać z gwarancji tylko możemy skorzystać z praw przysługujących nam na podstawie artykułu zacytowanego przeze mnie powyżej. Jest to tak zwana "rękojmia". I odpowiedzialny jest za nią sprzedawca. To właśnie sprzedawca na własny koszt powinien naprawić konsolę, zwrócić kasę lub wymienić na nowy model.
Proszę poczytać na forach konsolowych i szybko zmienicie zdanie.
Fakt, jest mniej awarii konosoli SONY jednak może to być spowodowane mniejszą sprzedażą.
A co do błędu E74 to redaktorzy powinni uściślić do jakich wersji konsol to się do tyczy. Czy pierwotnych , Falcon a może Jasper.
Zresztą ten błąd również ma wiele wspólnego z przegrzewaniem - zresztą jak tu zamknąć taki piekarnik w tak małej obudowie;)
Mając RRODa można spodziewać się E74 gdyż układ obrazu może po prostu odkleić się pod wpływem temperatury od płyty głównej.
Po 2. Pod żadnym pozorem nie korzystajcie z napraw jakie są pokazane na youtube , sposoby typu Xclamp itd tylko uwalą konsolę do końca.
Osobiście sam miałem taki problem , ale że konsola przerobiona to wysłałem do NIBY speca , tak ją naprawiał , że konsola się przestała włączać w ogóle , wysłałem do drugiego , który stwierdził , że do wymiany płyta główna , zrezygnowałem , poprosiłem o przywrócenie oryginalnego FW i odesłanie. Zaryzykowałem i zadzwoniłem do MS na infolinię , przyjechał kurier zabrał konsolę. Pojechała do Frakfurtu , po tygodniu wróciła konsolka i ku mojemu zdziwieniu - wymieniona płyta główna i napę na GW :)
Pozdrawiam
Do ArturMaly: niezgodności towaru z umową trzeba dowieść nie w ciągu 6 miesięcy od zakupu(bo w takim razie obowiązywałaby ona 6 miesięcy, a tak nie jest), lecz od zauważenia usterki.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Istnieje w tym przypadku tylko!!! umowa Sprzedaży ;)
Pozdrawiam
Przecież to śmieszne.. tak pozatym to jak oni mogli dać tak mały "radioator"? ja mam niewiele mniejszy na GF2MX400.. bez komentarza!
Ktoś napisał na jakimś forum, że E74 to nowa plaga... To ma być news na poważnym portalu?
E74 jest od początku istnienia Xboxa. Poproszę o statystykę, która mówi, że problem znacznie nasilił się w ostatnim czasie. Albo o wykasowanie newsa.
ciekawe: 7-a wypada gorzej niż Vista!!! a miało być lepiej...
http://www.idg.pl/news/334061/Windows.7.vs.Vista.testy.wydajnosci.w.grach.html
Dorwałem się do kodeksu cywilnego i nigdzie nie mogłem znaleźć informacji o tym, że to ja muszę zapłacić za diagnostykę sprzętu.
Przepis ten tyczy się tylko sprzedawcy, który musi rozpatrzyć reklamację w przeciągu 14 dni od daty zgłoszenia. Po przekroczeniu tego czasu reklamację uważa się jako uzasadnioną.
Luka w prawie nie mówi jak długo ta naprawa ma potrwać, ale jak wcześniej wspomniałem nie jesteśmy zmuszeni na czekanie na naprawienie sprzętu tylko żądać zwrotu pieniędzy albo wydaniu nowego wolnego od wad sprzętu.
Nie jestem prawnikiem, dlatego moje rozumowanie w niektórych sprawach może być błędne. Opieram się tylko na przepisach, które są w kodeksie prawa cywilnego.
1)BŁAD O KODZIE E74 (MS ERROR CODE 1022) WYSTĘPOWAŁ JUŻ OD PREMIERY
KONSOLI
2)E74 OZNACZA PRZERWANE POŁĄCZENIE (LUTU BGA) W GPU LUB ANA
3)PRZYCZYNĄ USZKODZEŃ X360 JEST SŁABEJ JAKOŚCI CYNA ROHS I PŁYTA GŁÓWNA, W KTÓREJ POD WPŁYWEM ZMIAN TEMPERATURY ODKSZTAŁCA SIĘ LAMINAT.
PS.JAK CZYTAM BZDURY "ZNAWCÓW TEMATU" NA TEMAT PROBLEMÓW X360 TO AŻ GOTUJE SIĘ WE MNIE.
jeszcze widzimy niezwykłą wyrazistość screena z tej jakże znakomitej konsoli- czy tak jest zawsze, czy tylko w menu? ;P
Jeżeli producent daję 1 rok gwarancji to jest 1 rok i koniec! Nie ma żadnej rękojmi na dodatkowy rok!
A "niezgodność towaru z umową" istnieje wtedy gdy towar domniewa się iż posiadał wadę fabryczną, można tak reklamować do 6 miesięcy od daty zakupu. Sprzęt zostaje wtedy wysłany do serwisu na ekspertyzę czy wada nie wynika z winy użytkownika. Jeżeli nie, towar może zostać wymieniowy bądź zwrócony, ale nie naprawiony!!! Ponieważ gdy oddajemy sprzęt do naprawy serwisowej na gwarancji producenta sprzedawcę przestaje obowiązywać "niezgodność towaru z umową".
A jak ktoś strasznie będzie kozaczył że każdy sprzęt ma 24m gwarancji nawet jak producent daje 12m, to życzę powodzenia w próbie oddania tego sprzętu do sklepu. Bo sklep ma pełne prawo do nie przyjmowania sprzętu uszkodzonego po okresie gwarancyjnym producenta, a na dodatek sprzedawca może odmówić przyjęcia sprzętu na zasadzie "zbyt długiego okresu poprawnego działania" jeżeli sprzęt nie był w serwisie przez pierwsze 12 miesięcy gwarancji.
Pozdrawiam i polecam najpierw nauczyć się czytać, później ze zrozumieniem i korzystać z google !
Mam pytanko dotyczace ixa 360,otoz powiem wam szczerze nie chcialo mi sie juz wiecej czekac na JASPERA,poniewaz nie wiem czy ta konsola bedzie w pelni sprawna jezeli chodzi o ROD.Wlasnie zamowilem nowego klocka wersja PRO 60 GB,wersja ta nie posiada pod spodem w plycie glownej kosci RAM,slyszalem ze ponoc byla to jedna z najwiekszych przyczyn ROD w wersjach FALCON 1,ktore wlasnie posiadali pamiec pod spodem.
Co Wy o tym myslicie
PS:Jasper ma (bo juz jest) 65 nm gpu co pozwoli na mniejsze zuzycie pradu.
Generalnie 25 WAT mniej,Czy to cos da??