Nowe Volvo XC90
13 lat po premierze Volvo XC90 szwedzki koncern zdecydował się na odświeżenie swojego prestiżowego SUV-a.
13 lat minęło od premiery największego SUV-a w ofercie Volvo. Szwedzki koncern uznał, że nadszedł najwyższy czas, by kompletnie odświeżyć ten model. Nowe XC90 to samochód zbudowany całkowicie od nowa. Zastosowano w nim nową płytę podłogową, nowy kształt nadwozia, wykończenie wnętrza oraz paletę silników. Prace nad nowym modelem trwały 4 lata i pochłonęły około 40 mld złotych.
Volvo XC90 to synonim luksusu oraz prestiżu, którym szwedzki producent zamierza po raz kolejny udowodnić swoją konkurencyjność względem trzech uznanych, niemieckich producentów. Wnętrze wykończone skórą oraz naturalnym drewnem i kryształem, w przypadku gałki zmiany biegów. System nagłośnieniowy Bowers&Wilkins oferujący niewysłowione wrażenia akustyczne, wentylowane fotele z funkcją masażu i czterostopniową, automatyczną regulacją podparcia odcinka lędźwiowego. To tylko przedsmak luksusu oferowanego przez nowe Volvo.
Harmonijna linia nadwozia oraz wnętrze zaprojektowane z pomocą Robina Page'a, dawnego projektanta Bentleya, mają sprawić, by XC90 jednoznacznie kojarzyło się z komfortem. Założenia te obrazuje również wersja czteroosobowa, przeznaczona głównie na rynek chiński, w której z tyłu znalazło się miejsce dla takich samych foteli, jak z przodu, z funkcjami podgrzewania, masażu oraz wentylacji. Ponadto, w podłokietniku znajdzie się barek, a za tylnymi siedzeniami lodówka. Jest to najbardziej luksusowy ze wszystkich modeli, a tym samym stylistyczny wyznacznik nowego stylu Volvo, gdyż inne modele szwedzkiego producenta mają bazować na najbardziej reprezentatywnym aucie koncernu.
W najwyższym wariancie wyposażenia Vovlo oferuje dwie wersje. Inscription jest najbardziej luksusową odmianą, natomiast R-Design to wariant usportowiony, wyposażony w fotele Contour i dodatki stylistyczne, jak osłony lusterek bocznych w kolorze matowego srebra. Dostępny również w 7-osobowej wersji SUV występuje w wersjach z silnikiem Diesla o mocy 225 KM (D5) oraz z motorem benzynowym o mocy 318 lub 320 KM (T6, T8). Wszystkie warianty Volvo XC90 mają napęd na wszystkie 4 koła.
Źródło: Volvo
Komentarze
15Kiedy testujecie na łamach benchmark'a?
Nie żebym narzekał, ale też mnie to nie rusza bo informacje moto pozyskuję z innych źródeł, nieco bardziej profesjonalnych. Pozostańcie proszę przy elektronice i komputerach.
A ta nowa XC90-tka to sorry ale... widzieliście ją na żywo? Po pierwsze jest brzydka, jak trumna na kółkach (starsza wcale lepsza nie była, dlatego wybrałem XC60). Pooglądajcie to na żywo albo z innej perspektywy np. http://o.aolcdn.com/dims-shared/dims3/GLOB/legacy_thumbnail/750x422/quality/95/http://www.blogcdn.com/slideshows/images/slides/287/568/7/S2875687/slug/l/2015-volvo-xc90-live-white-08-1.jpg .
Gdzie mu do XC60: http://static.usnews.rankingsandreviews.com/images/Auto/izmo/365370/2015_volvo_xc60_sideview.jpg
http://img.chceauto.pl/volvo/xc60/volvo-xc60-suv-2455-16905_v1.jpg
http://www.v10.pl/narzedzia/tapety/Samochody/Volvo/Volvo%20XC60/2007%20Volvo%20XC60%20Concept%201920x1440_2290.jpg ???
Oczywiście - te samochody się różnią, ale głównie gabarytami! Jedno większe, drugie mniejsze. Odbiegają jednak od siebie designem i w momencie gdy wyszło XC60 to jego design był świeży, nowy. Wydawać by się mogło, że teraz odświeżą stary kotlet XC90, to poszli w kierunku... projektant Bentleya? Może znajdzie swoich zwolenników - ale na pewno nie pośród tych, którym pasuje "zadziorny" i sportowy design 60-tki.
A po drugie w takiej wersji w jakiej jest ona opisana w tym artykule, to sprzeda się w Polsce w jakiej ilości 20szt? 50szt? :)))