Wielu graczy odetchnęło właśnie z ulgą, chociaż pewne wątpliwości pozostają.
Wielu graczy odetchnęło właśnie z ulgą. Square Enix potwierdziło wydanie Rise of the Tomb Raider w wersji na PC oraz konsole PlayStation 4. Jednocześnie radość mącą jednak kolejne wątpliwości.
Przypomnijmy, że całe zamieszanie spowodowane jest tym, iż nowa odsłona bardzo lubianej serii cały czas omawiana była w kontekście konsol Xbox. Wprawdzie mówiło się o czasowej wyłączności, ale oficjalnie nigdy jednoznacznie nie rozwiano obaw towarzyszących graczom korzystającym z innych platform. Zrobiono to dopiero teraz, ale niektórzy i tak będą delikatnie kręcić nosem.
Z wydanego komunikatu dowiadujemy się, że Rise of the Tomb Raider trafi na PC „na początku przyszłego roku”, a na PlayStation 4 „w okresie świątecznym przyszłego roku”. O ile w przypadku PC opóźnienie względem konsol Xbox (premiera w listopadzie tego roku) nie będzie zatem bardzo długie, to przy platformie Sony nie wygląda to już tak optymistycznie.
Warto też zaznaczyć, że w kontekście wersji PC pojawił się zapis mówiący jedynie o systemie Windows 10. Czyżby zatem nowe przygody Lary zarezerwowane były jedynie dla użytkowników debiutującej lada dzień platformy?
Jak widać pewne wątpliwości pozostają, ale najważniejsze, że Rise of the Tomb Raider zawita nie tylko na konsole Xbox. Seria ma bowiem wielu fanów także na innych platformach.
Źródło: eurogamer.net, thisgengaming, youtube
Komentarze
42A że dx12 dziala na większości kart z dx11 to microsoft robi sobie reklamę.
1) skoro jest opoznienie kilkumiesieczne na PC i zaraz ma wyjsc Windows 10 to gra moze byc ograniczona do Windows 10, jako pokazowka dla mozliwosci nowego systemu i DirectX 12, wiec moze nie ruszyc na innych systemach (nawet 8.1 - moga tlumaczyc ze przesiadka jest darmowa a "stary" system nie pozwala na gre), teoretycznie karty z DX 11_1 sa (prawie) zgodne z DX12, ale ponownie moga wykorzystac ta gre jako promocje dla dobrodziejstw dostepnych wylacznie dla DX12, sztucznie ograniczajac kompatybilne karty i zmuszajac do ich zmiany, co byloby na reke nV i AMD. Skoro MS placi to sa w stanie wykorzystac te gre jako promocje i do niej dolozyc niz zarobic.
To na 99% oznacza że gra będzie napisana specjalnie pod DirectX 12 tak samo jak Gears of War Ultimate oraz Fable Legends. Nic w tym dziwnego skoro grę współtworzył Microsoft. Ale na porzuceniu DirectX 11 gra mogła tylko zyskać na jakości grafiki więc raczej nikt nie będzie narzekał
co nie zmienia faktu, ze z przyjemnoscia jak juz opadnie pyl po u4 zagram w nowego TR, oby nie wialo nuda jak w pierwszej czesci