Ponad 200-procentowy wzrost sprzedaży.
Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej zawsze są niesamowicie popularnym wydarzeniem. Nie inaczej jest w przypadku tegorocznej edycji. Nikogo nie zdziwi stwierdzenie, że Brazylijczycy kochają „piękną grę”, ale zaskoczyć może ich ogromne zamiłowanie do „pięknego obrazu”. Okazuje się, że w okresie „przed-mudnialowym” sprzedaż telewizorów w kraju piłkarskich geniuszów niebywale wzrosła.
Podczas gdy sprzedaż telewizorów LCD w pierwszym kwartale 2014 roku wzrosła o niezłe 51 proc., popularność telewizorów plazmowych przeszła wszelkie oczekiwania – wzrosła o ponad 200 proc. w stosunku do tego samego okresu roku ubiegłego. Łącznie w I kw. sprzedało się około 3,3 miliona sztuk, co w porównaniu do 2,1 miliona rok wcześniej może robić spore wrażenie.
Nagły wzrost popularności telewizorów przed ważnym wydarzeniem sportowym nie powinien nikogo dziwić. Z jednej strony bowiem jest to dla wielu użytkowników dobry pretekst do wymiany swojego sprzętu, a z drugiej – sprzedawcy oferują wiele promocji. Mówi się, że niemal 1/4 właścicieli telewizorów HD w Stanach Zjednoczonych, kupiła swoje urządzenia w celu oglądania Super Bowl.
Dlaczego jednak ten dynamiczny wzrost dotknął przede wszystkim telewizory plazmowe, które wykorzystują niemal martwą już technologię wyświetlania, czego najlepszym potwierdzeniem może być wstrzymanie produkcji przez Panasonic? Cóż, wygląda na to, że Brazylijczycy znają się na rzeczy – „plazmy” oferują mniejsze rozmycie w dynamicznych scenach niż telewizory LCD, dzięki czemu obraz jest czystszy i ostrzejszy. Te kwestie z kolei są dla purystów piłki nożnej niezwykle istotne.Jest też inne wytłumaczenie. Nie zapominajmy, że Brazylia to wciąż kraj rozwijający się, w którym wielu ludzi wciąż ma w swoich domach telewizory kineskopowe.
A tak wygląda sytuacja w przypadku LCD TV:
Źródło: NPD, HDTV Test
Komentarze
39W Brazyli widocznie tani prąd mają ;)
natomiast jak ktoś kojarzy LCD np z LG to nie dziwię się, że ma o nich nie najlepsze zdanie, ale na koreańskich megakorporacjach stawiających wyłącznie na masówkę świat się nie kończy
A to wychwalanie lcd'ów bierze się z polityki producentów - nie chcą, aby lcd zagracały magazyny, poza tym dużo zainwestowali w tą technologie.
Każdy kto ma porządną plazmę, do póki oledy nie staną powszechne nie ma żadnego argumentu, aby wymieniać tv.
Nawet dzisiaj jedynym argumentem, aby pomyśleć o oled'zie jest czas reakcji matrycy.