Nvidia Charity Stream - gracze zebrali 80 000 zł na wsparcie osób z nowotworami krwi
W tym roku gracze oraz zaproszeni goście ponownie zwarli szyki, aby zachęcić wszystkich widzów do zapisywania się do bazy fundacji DKMS.
Granie w gry w szczytnym celu? Czemu nie! Nvidia zorganizowała akcję NVIDIA CHARITY STREAM, która miała na celu zachęcenie wszystkich widzów oglądających transmisję online do zapisywania się do bazy potencjalnych dawców szpiku i wpłat na rzecz chorych osób.
Kilkudziesięciu uczestników charytatywnego wyzwania, w tym znani e-sportowcy, miłośnicy gier i artyści, przez 36 godzin prowadzili stream grając w tak popularne tytuły jak PlayerUnknown’s Battlegrounds, Fortnite, Counter Strike: Global Offensive czy League of Legends. Zmagali się przed ekranami komputerów w warszawskim studiu, swoich domach lub nawet garażach. Całą akcję można było na bieżąco śledzić podczas internetowej transmisji.
W inicjatywie wzięli udział gracze i znani YouTuberzy, m.in. inetkoxTV, Izak i Pasha Biceps, którzy szczególnie przyczynili się do tak imponujących wyników zbiórki, a także reZigiusz, Nervarien oraz Wonziu. Nie zabrakło również członków e-sportowych drużyn - PRIDE, Team Kinguin i AGO Gaming. Wszyscy namawiali widzów, by rejestrowali się w bazie potencjalnych dawców szpiku kostnego i wpłacali darowizny na rzecz Fundacji DKMS. Szuka ona dawców dla pacjentów wymagających przeszczepu komórek macierzystych szpiku. W warszawskim studiu do wsparcia tych osób gorąco nawoływał także Wojciech „Łozo” Łozowski, były wokalista grupy Afromental – sam zagrał w Rocket League.
Świat elektronicznej rozrywki to ogromne pole do popisu dla wyobraźni, co zaprezentowała ekspertka od makijażu i jednocześnie YouTuberka Dorota’s Freaks. Upodobniła kilkoro graczy ze studia do postaci ze znanych gier, dbając o wyjątkowy klimat całego wydarzenia.
„Miło nam, że już po raz trzeci udało się zorganizować akcję charytatywną, która spotkała się z tak dużym zainteresowaniem. Tym razem dzięki hojności graczy zebraliśmy 80 000 złotych”, powiedziała Hanna Leśniorowska, Marketing Manager Central Eastern Europe z firmy Nvidia. „Pieniądze w całości zostaną przeznaczone na wsparcie Fundacji DKMS. Ale zależało nam przede wszystkim na uświadomieniu jak największej liczbie internautów, jak ważna jest kwestia rejestracji potencjalnych dawców szpiku”.
Zebrana kwota przeszła najśmielsze oczekiwania organizatorów. „To oznacza dla nas możliwość rejestracji 444 nowych potencjalnych dawców. Na świecie co 10 minut nowotwór krwi odbiera komuś życie. Rejestrując nowych potencjalnych dawców będziemy w stanie sprawić, by tych tragicznych historii było coraz mniej”, tłumaczy Michał Babicz z Fundacji DKMS. „W trakcie weekendu zarejestrowaliśmy prawie 1000 nowych potencjalnych dawców. Stream na pewno znacząco przyczynił się do osiągnięcia tego świetnego wyniku”, dodaje.
Wpłat na rzecz fundacji można dokonywać na stronie fundacji. Tam także można zapisać się do bazy potencjalnych dawców szpiku. Była to już kolejna odsłona charytatywnej akcji firmy Nvidia z graczami i YouTuberami w rolach głównych. Rok temu uczestnicy wydarzenia grali dla kliniki onkologicznej Przylądek Nadziei, zaś dwa lata temu inicjatywa rozgrywała się dla podopiecznych Kliniki Budzik, walczącej o wybudzanie osób pogrążonych w śpiączce.
Źródło: Nvidia
Komentarze
3A nvidia tylko dostałą darmową reklamę.