Nvidia GeForce GT 630 i GT 640: nowe wersje kart graficznych z rdzeniami Kepler GK208
Nowe akceleratory oferują wydajniejsze procesory graficzne i są kompatybilne z nowszymi standardami
W pierwszej połowie ubiegłego roku zadebiutowały karty graficzne Nvidia GeForce GT 630 i GT 640 (mowa tutaj o wersjach przeznaczonych do sprzedaży detalicznej, gdyż ich odpowiedniki na rynek OEM pojawiły się jeszcze wcześniej), a więc jedne z pierwszych modeli ówczesnej serii GeForce 600 – pierwszy akcelerator bazował na starszym rdzeniu Fermi GF108 (40 nm), natomiast drugi już na nowszym Kepler GK107 (28 nm). Producent postanowił jednak zmienić ich specyfikację i po cichu zaprezentował ich odświeżone wersje.
Nowa wersja GeForce'a GT 630 została wyposażona w procesor graficzny Kepler GK208 z 384 rdzeniami CUDA, 32 jednostkami teksturującymi i 8 jednostkami rasteryzującymi oraz 2 GB pamięci DDR3 o 64-bitowym interfejsie. Jej standardowe taktowania wynoszą 902 MHz dla układu graficznego i 1800 MHz dla pamięci wideo, natomiast maksymalny pobór mocy oszacowano na 25 W.
Z kolei nowy GeForce GT 640 również bazuje na układzie graficznym Kepler GK208 (z 384 rdzeniami CUDA, 32 jednostkami teksturującymi i 8 jednostkami rasteryzującymi), lecz na jego laminacie znajduje się 1 GB pamięci GDDR5 o 64-bitowej magistrali. Standardowe taktowania akceleratora to 1046 MHz dla rdzenia i 5000 MHz dla pamięci wideo, a maksymalny pobór mocy wynosi 49 W.
Do chłodzenia obydwóch akceleratorów wykorzystano niewielki radiator z wentylatorem, natomiast na ich śledziu udostępniono po jednym wyjściu D-SUB, DVI i HDMI (zdjęcie GT 640 przedstawia jeszcze starszą wersję z dwoma wyjściami DVI i jednym mini-HDMI).
Model | GeForce GT 630 (stary) | GeForce GT 630 (nowy) | GeForce GT 640 (stary) | GeForce GT 640 (nowy) |
Procesor graficzny | Fermi GF108 (40 nm) | Kepler GK208 (28 nm) | KeplerGK107 (28 nm) | Kepler GK208 (28 nm) |
Rdzenie CUDA | 96 | 384 | 384 | 384 |
Jednostki TMU | 16 | 32 | 32 | 32 |
Jednostki ROP | 4 | 8 | 16 | 8 |
Taktowanie GPU | 810 MHz | 902 MHz | 900 MHz | 1046 MHz |
Pamięć wideo | 1 GB DDR3/GDDR5 128-bit | 2 GB DDR3 64-bit | 2 GB DDR3 128-bit | 1 GB GDDR5 64-bit |
Taktowanie pamięci | 1800/3200 MHz | 1800 MHz | 1800 MHz | 5000 MHz |
TDP | 65 W | 25 W | 65 W | 49 W |
Ponadto karty są kompatybilne z magistralą PCI-Express 2.0, API OpenGL 4.3 i DirectX 11.1 (ograniczony do poziomu Feature Level 11.0) oraz technologiami FXAA i Adaptive Vertical Sync.
Źródło: Nvidia, Computer Base
Komentarze
25a radeony od 7770 :D
a te karty są brzydkie....
Nie ważne czy to karty topowe, czy najniższego segmentu. Nie są rozdawane za darmo, trzeba je kupić.
Za taki numer to firma powinna zaliczyć roczny bojkot od klientów
Ale 630 ma w cholerę więcej SP kosztem znacznie niższej przepustowości pamięci, a 640 stracił ROPy, gdy reszta prawie bez zmian. To nie może być dobre.
"Z kolei nowy GeForce GTX 640 również bazuje na układzie graficznym Kepler GK208" GTX 640? :D
Jak ktoś składa PC tylko do biura to GPU jak znalazł chociaż integry od intela albo APU od AMD wystarczą do prac biurowych... Jak dla mnie te karty nie mają zastosowań i wyglądają tragicznie
Ale kombinuje ta nvidia. Nowy gt630 to stary gt640 z obcięta szyna pamięci.
Nowy gt640 ma dodane pamięci gddr5 i wyzej taktowany rdzeń ale ma obicięte ROPY o połowę i także szynę pamięci więc wyjdzie na to samo zapewne... Tylko ta gt630stka zyska troche wydajności ale też niewiele. Jaki to ma sens robienie takich odświeżeń?