Karta graficzna Nvidia GeForce GTX 660 będzie wyposażona w układ graficzny Kepler GK106
Premiera już wkrótce
Nadchodząca karta graficzna Nvidia GeForce GTX 660 zostanie wyposażona w układ GK106 z 960 rdzeniami CUDA.
Kilka dni temu informowaliśmy Was, iż firma Nvidia najprawdopodobniej nie wyda nowych procesorów graficznych z rodziny Kepler i na rynku dostępne będą wyłącznie akceleratory z układami GK107, GK104 oraz GK110. Najnowsze informacje wskazują, iż pogłoski te się nie sprawdzą i koncern z Santa Clara zaprezentuje jeszcze jednego przedstawiciela najnowszej generacji.
Egipski portal Arab PC World opublikował nieoficjalne zdjęcie układu GK106, który rzekomo składa się z około 2,5 miliarda tranzystorów, zajmuje powierzchnię 221 mm2 i ma 6 bloków SMX.
Wykorzystany w GeForce GTX 660 procesor GK106 (jego dokładne oznaczenie to GK106-400-A1) ma aktywne tylko 5 bloków SMX i w efekcie dysponuje 960 rdzeniami CUDA, 24 jednostkami rasteryzującymi. Oprócz tego na pokładzie akceleratora znajdą się 2 GB pamięci GDDR5 o 192-bitowej magistrali.
Można podejrzewać, że 660-tka na rynek OEM ma aktywne wszystkie 6 bloków SMX procesora GK106. Standardowy GeForce GTX 660 zadebiutuje już 6 września - wraz z premierą GTX 650.
Więcej o kartach graficznych GeForce:
- Karty graficzne Nvidia GeForce GTX 650 i GTX 660 zostaną zaprezentowane we wrześniu
- Nowe procesory graficzne Nvidia Maxwell zadebiutują dopiero w 2014 roku
- Premiera karty graficznej Nvidia GeForce GTX 660 - na razie tylko na rynku OEM
- Karta graficzna Nvidia GeForce GTX 660 Ti w sprzedaży - cena, unboxing i wyniki wydajności
Źródło: Arab PC World
Komentarze
74Morgi, do nogi!
Fajnie, że już za tydzień Nvidia "zaatakuje" najpopularniejszą część rynku.
Chyba chodziło o nowe procesory Maxwell co potwierdza powyższy odnośnik do tego tematu :D Zresztą to żadna nowość jeśli chodzi o te informacje ponieważ już po premierze FERMI wiadomo było że Nvidia przechodzi na cykl 2 letni więc nie bardzo wiem jak redakcji udało się przespać tą informację :)
Czyli albo mamy 3 bloki GPC po 2 SMX, albo 2 blocki GPC po 3 SMX.
Opcja pierwsza jest lepsza, bo mamy o 1/3 więcej TMU czy tesalatorów. Możliwe, że będzie jednak gorsza do GPGPU. Kompilator ustawia obliczenia pod 4 GPC. Czyli mamy w drugim wariancie możliwe, że 1/3 GPU podczas obliczeń CUDA będzie się nudzić.