Korporacja NVIDIA poinformowała dziś oficjalnie o podpisaniu z firmą Sony Computer Entertainment umowy licencyjnej, na podstawie której zarejestrowani twórcy gier na Playstation 3 będą mogli za darmo pobrać i użytkować pakiet NVIDIA PhysX SDK. Innymi słowy w dniu dzisiejszym konsola Playstation 3 wyposażona została w technologię PhysX, dostępną do tej pory jedynie dla posiadaczy komputerów osobistych.
Zgodnie ze słowami Starszego Wiceprezesa ds. treści i technologii w firmie NVIDIA – Tony’ego Tamasi - “NVIDIA jest dumna z możliwości wsparcia PLAYSTATION 3 jako oficjalny dostawca oprogramowania pośredniczącego". Zdaniem Tomasi'ego technologia PhysX pozwoli Playstation 3 na olbrzymi skok jakościowy w grach - "Gry projektowane dla PLAYSTATION 3 przy użyciu technologii PhysX oferują bardziej realistyczne środowiska i niespotykany poziom interakcji pomiędzy bohaterami i pozostałymi obiektami występującymi w grze. Już teraz czekamy na nowe tytuły, które zmienią pojęcie realizmu wśród graczy nowej generacji.”
Wszystko wskazuje więc na to, że Sony dostrzegło wreszcie atuty swojej konsoli i ma zamiar je wykorzystać. Troche szkoda, że następuje to tak późno. Czy w ten sposób jednak Sony będzie w stanie „wyprzedzić” konkurentów, który ugruntowali już swoje pozycje na rynku? Czy zdobycie technologii PhysX przyniesie Playstation 3 jakiekolwiek inne dostrzegalne korzyści poza ewentualną poprawią jakości oprawy wizualnej przyszłych gier? Przekonamy się o tym najprawdopodobniej już w tym roku. Roku, który przez wielu już teraz uznawany jest za rok Playstation 3.
Technologia PhysX w grze Mirror's Edge
Komentarze
64Co będzie lepsze? Nie wiem i nie zamierzam zostać wróżką.
Wiele zależy od twórców oprogramowania i optymalizacji kodu. Myślę, że to dobrze że są dwa rozwiązania które ze sobą konkurują i zmuszają twórców oprogramowania do rywalizacji.
To była masakra, nie dość że się zacinał na dosyć dobrym pc (E6300, x1950pro) to jakość fizyki i grafiki była tragiczna.
tzn strzelając karabinem w mur nie zostawał ślad; wybuchający granat śladu też nie zrobił....
i coś nvidia sama sobie grób wykopuje, podobno wspierane tylko od seri 8000 a w ps3 jest coś 7000 podobne
Aczkolwiek, nie wiem czy koniecznie to musi byc PhysX aby mozna podziwiac cala ta fizyke, jezeli bylo by to az tak wazne to AMD na 100% mialo by PhysX albo cos samego pod inna nazwa...
No i właśnie dlatego AMD/ATI ma prawa do havock'a.
Nvidia nie ma specjalnego układu na kartach do fizyki, kupiła tylko nawę physx i nie pozwala nikomu jej używać i wspierać.
Pokaz mi wg. jakich danych nV ma 75% rynku? chyba wg. swoich własnych urojonych statystyk podałeś ten udział!
Jakbyś uwaznie sledził news'y, to juz nieraz pisało, ze nV traci rynek za sprawą radeonów 4xxx i robią co tylko moga, by zmniejszyć spadek udziałów w rynku.
Dzieciom neo mówimy stanowcze NIE!!;)