Firma OCZ Technology Group ogłosiła upadłość, lecz po jej przejęciu przez koncern Toshiba powstał OCZ Storage Solutions.
Na przełomie ubiegłego i bieżącego roku firma OCZ (OCZ Technology Group) ogłosiła upadłość, a następnie została przejęta przez koncern Toshiba – w efekcie powstała nowa firma OCZ Storage Solutions, która będzie się zajmować wyłącznie produkcją dysków SSD. Nie należy jednak zapominać, że stary OCZ oferował również inne podzespoły komputerowe – co się stanie z przyznaną na nie gwarancją?
W przypadku nośników z serii Vertex (Vertex, Vertex 2, Vertex 3, Vertex 3.20, Vertex 4, Vertex 450 i Vertex 460), Vector (Vector i Vector 150) oraz RevoDrive (RevoDrive, RevoDrive 3 i RevoDrive 3 x2, lecz za wyjątkiem ReveDrive Hybrid) warunki gwarancji pozostają niezmienione. Nieco inaczej wygląda sytuacja z modelami Agility (Agility, Agility 2, Agility 3 i Agility 4), bowiem ich gwarancja została skrócona i nie może trwać dłużej niż do 22 stycznia 2015 roku, ale pod warunkiem, że wcześniej udzielona trwała co najmniej właśnie do tego dnia – w innych przypadkach jest to termin ustalony podczas zakupu.
Dla posiadaczy starszych dysków (serie Core, Apex, Solid, Solid 2, Solid 3, Colossus, IBIS, Enyo, Nocti, Synapse, Octane S2, Octane S3, Onyx, Petrol i RevoDrive Hybrid) oraz innych podzespołów (pamięci RAM, zasilacze, pendrive'y i karty graficzne) nie mamy dobrych wieści. Wraz z upadłością firmy OCZ Technology Group, gwarancja producenta przestała obowiązywać i obecnie można się jedynie powoływać na tą udzieloną przez sprzedawcę.
Źródło: ComputerBase
Komentarze
32Mam nadzieję że ich nowe będą objęte długą i dobrą gwarancją.
A miałem kupić ich zasilacz, dobrze, że tego nie zrobiłem :)
Gwarancja producenta to nie dobra ich wola. To prawo nabyte razem z materialnym sprzętem w momencie zakupu. Nadal mamy prawo dochodzić swoich praw.
Są tak naprawdę dwa wyjścia, Toshiba kupując masę upadłościową będzie zobowiązana do uznawania gwarancji. Albo w umowie zakupu było wyszczególnione, że osoba która dostała kasę od Toshiby za dział dysków będzie zobowiązany do uznawania gwarancji producenta.
A dodatkowo nie ma takiej możliwości by producent zmniejszył długość gwarancji urządzeniem które zostały już sprzedane.
Jeszcze raz, Jakie jest dokładne źródło tej informacji bo ComputerBase też nie podał żadnego dokładne źródła.
Wygląda jakby benchmark powołał się na jakiegoś brukowca bez pokrycia.
Nigdy nie miałem nic z "oto jest szyby", jednak teraz już wiem, że nie jest to przypadkiem.
Gievaj mje kase i spłoń używając mego urządzenia...