Co drugi sprzedawany w 2017 roku smartwatch posiadał logo Apple. W kategorii tego typu urządzeń producent ten nie ma konkurencji.
Smartwatche to urządzenia, które wciąż budzą dość skrajne emocje. Niektórzy przekonali się do ich zalet, ale dla wielu to wciąż tylko niepraktyczne gadżety, które w dodatku zazwyczaj sporo kosztują. Producenci nie mogą liczyć na ogromne przychody ze sprzedaży inteligentnych zegarków. Z jednym wyjątkiem.
Z danych opublikowanych przez IDC wynika, iż w 2017 roku Apple sprzedało 17.7 mln smartwatchy. Oznacza to, że zgarnęło dla siebie 53,01% rynku tego typu urządzeń.
Jeszcze lepszy wynik producent zanotował w samym Q4 2017, kiedy to wyniki wyniosły odpowiednio 8 milionów oraz 60,99%. Śmiało twierdzić można zatem, iż rynek smartwatchy został zdominowany przez Apple i nie będzie w tym przesady.
Nieco inaczej wyglądają dane dotyczące szeroko pojętej kategorii wearable. Wprawdzie i tutaj na topie znajduje się Apple, ale konkurenci tak bardzo nie odstają. Powód jest bardzo prosty. Apple oferuje tylko smartwatche, podczas gdy większość innych producentów ma w ofercie również inne gadżety, chociażby opaski fitness.
Źródło: IDC
Komentarze
23Co do fanów Apple i innych drogich marek zawsze zadziwia mnie fakt, że bardzo często używając tak zaawansowanych telefonów korzystają wyłącznie z jednej funkcji czyli dzwonienia i nie jednokrotnie mówiąc do mikrofonu telefonu używając słuchawek za kilka PLN.
Gdyby tak było, miał by 100% tego rynku, a ma 61%.
Przesadne upraszczanie zalatujące trochę podnieceniem.
Buehehehehe, heheheee
Apple tylko dlatego chyba sprzedało więcej zegarków, ze część fanów odpuściło sobie smartfony, a coś chciało kupić.
U Nas dopiero moda przyjdzie ale przy takich cenach będzie to trochę trwało bo nikt o zdrowych zmysłach w Polsce takiego małego urządzenia nie kupi w taniej cenie.