Czy dzięki funkcji Fundraisers świat stanie się lepszym miejscem? Właściciele Facebooka odpowiadają twierdząco.
Facebook przyjął chyba ostatnio taktykę „nowy tydzień – nowa funkcja”. Tym razem skoncentrował się na czymś, o co – jak sam twierdzi – walczy o dawna: na „sprawianiu, by nasz świat stawał się lepszym miejscem”.
Z Facebooka korzysta ponoć co siódma osoba na świecie – śmiało można więc stwierdzić, że jest to miejsce, w którym ludzie się ze sobą łączą. Właściciele portalu wpadli na pomysł, by wykorzystać ten fakt w dobry sposób. Poznajcie funkcję Fundraisers.
Znajdująca się obecnie w fazie testów funkcja Fundraisers umożliwia dokonywanie bezpośrednich dotacji dla organizacji non-profit. – „Wprowadzamy nowe narzędzie, aby umożliwić ludziom przekazywanie darowizn na cele charytatywne bez konieczności opuszczania Facebooka. Mamy nadzieję, że to pomoże organizacjom dotrzeć do nowych zwolenników i utrzymać obecnych oraz uzyskać środki finansowe, których potrzebują, aby kontynuować swoją świetną robotę”.
Organizacje non-profit będą mogły tworzyć strony poświęcone swoim akcjom, przedstawiać na nich postęp zbiórki, aktualizować statusy itd. Ogólnie strony te będą bardzo przypominały to, z czym mamy do czynienia na platformach crowdfundingowych typu Kickstarter.
W przeciwieństwie do Kickstartera czy Indiegogo jednak funkcja Fundrasiers powstała z myślą o organizacjach zbierających pieniądze na cele charytatywne. I to właśnie 37 z nich bierze udział w rozpoczętych wczoraj testach. Czy to się uda? Co o tym myślicie?
Źródło: Facebook Newsroom
Komentarze
6