Minął już rok od oficjalnego debiutu Outlook.com. Z tej okazji Microsoft opublikował infografikę, będącą źródłem kilku interesujących szczegółów.
Mija rok odkąd Microsoft uruchomił sieciową wersję klienta poczty e-mail Outlook. Celem giganta z Redmond była walka z Gmailem – jak postępy?
Outlook.com to pełnoprawny następca usługi pocztowej Hotmail i jednocześnie próba przeniesienia klienta znanego pod postacią osobnego oprogramowania do bardziej powszechnej formy – strony internetowej. Odświeżona poczta oferuje mniej więcej podobny interfejs i wygląd do tego znanego z innych produktów Microsoftu.
Microsoft ustanowił sobie za cel walkę z Google Gmail. Fanów przyciągnąć miała prostota (brak zbędnych boksów i „czysty” interfejs), intuicyjność obsługi oraz nowe pomysły. Wśród nich – lista wiadomości dzielona według kategorii, integracja z portalami społecznościowymi oraz możliwość prowadzenia wideorozmów za pośrednictwem Skype’a.
Czas pędzi nieubłaganie i minął już rok od oficjalnego debiutu Outlook.com. Z tej okazji Microsoft opublikował infografikę, będącą źródłem kilku interesujących szczegółów. Jak się okazuje, usługa doczekała się już 34 paczek aktualizacyjnych, na które złożyło się ponad 600 dodatków, zmian i ulepszeń.
Microsoft zapewnił przy okazji na swoim blogu, że na tym nie poprzestanie i już ma w planach kolejne duże aktualizacje. Przyznał też, że poza tymi 34, światło dzienne ujrzało także ponad 100 aktualizacji mających na celu zwiększenie wydajności i stabilności.
W maju bieżącego roku liczba użytkowników internetowego klienta Outlook przekroczyła granicę 400 milionów. Biorąc pod uwagę liczbę aktywnych kont w serwisie Gmail – 425 milionów (stan na luty 2013 – TechCrunch), Microsoft nieźle sobie radzi i zdaje się wypełniać swój cel. Pozostaje tylko czekać na dalszy rozwój sytuacji.
Źródło: Neowin, Microsoft, DotTech
Komentarze
3