Gra Painkiller: Hell and Damnation nawiedzi konsole i systemy Mac OS X oraz Linux
Polski Painkiller odnosi sukcesy, a za nimi idzie także ekspansja na nowe rynki jak konsole X360, PS3 oraz systemy Mac OS X i Linux.
Firma Nordic Games będąca wydawcą najnowszej odsłony gry Painkiller zapowiedziała, że produkcja polskiego studia niebawem zostanie wydana w wersji na konsole oraz dla systemów Mac OS X i Linux, a także otrzyma narzędzia Mod-Kit.
Serii Painkiller wielu graczom z pewnością przedstawiać nie trzeba, za produkcję pierwowzoru, który wyrobił sobie na świecie renomę, było odpowiedzialne polskie studio People Can Fly. W późniejszym okresie następne części przygód Daniela Garnera wychodziły już spod ręki zagranicznych producentów. Niestety seria z wydania na wydanie traciła swój blask i fanów. Sytuacja zmieniła się dopiero po wydaniu najnowszej odsłony Painkiller: Hell and Damnation, za którą ponownie odpowiedzialni byli Polacy, tym razem jednak ze studia Farm 51.
Jak się okazałom, poradzili sobie bardzo dobrze, gra w wersji dla systemów Windows zadebiutowała na początku listopada ubiegłego roku i z marszu zdobyła bardzo dobre noty i recenzje. Twórcy jednak nie zamierzają na tym poprzestawać, bowiem już na początku kwietnia oddadzą w ręce społeczności wersję beta narzędzia Mod-Kit dzięki, któremu fani będą mogli tworzyć niezliczone modyfikacje do gry. Gracze będą mogli tworzyć spersonalizowane przedmioty, bronie, mapy i wielu innych elementów. Co ważne wszystko to zostanie zintegrowane ze Steam Workshop.
Podczas premiery gry zapowiadano, że pojawią się także dodatki DLC, otóż niedawno pojawiły się dwa z nich, które można nabyć w cyfrowej dystrybucji za niecałe 7 euro. Miała ukazać się także wersja na konsole. Teraz jak się dowiadujemy, już 5 kwietnia na sklepowych półkach pojawi się wersja standardowa i edycja kolekcjonerska gry w wersji dla konsoli Microsoft Xbox 360 i Sony PlayStation 3.
To jednak nie koniec dobrych nowin, także w kwietniu lub na początku maja moją zostać wydane wersje gry Painkiller: Hell and Damnation dla systemów Apple Mac OS X i dystrybucji Linux. Tak się stanie dzięki udostępnieniu napędzającego grę silnika Unreal Engine 3 dla systemów Linux, za co odpowiedzialny jest Ryan Gordon, który niedawno w ramach akcji Humble Bundle przygotowywał dla Linuksa wykorzystującą również UE3 grę Dungeon Defenders, a teraz pracuje nad Red Orchestra 2.
Użytkownicy systemów Linux i Mac OS X otrzymają także możliwość wykorzystania Mod-Kit, a także podobnie jak posiadacze systemów Windows będą mogli ją pobrać jako grę SteamPlay z biblioteki Steam. Warto zaznaczy, że dzięki tej usłudze ci, którzy zakupili już wersję dla Windows, bez dodatkowych opłat będą mogli zainstalować ją także w Mac OS X i Linuksie.
Co ciekawe twórcy zapowiedzieli, że po wydaniu gry Painkiller: Hell and Damnation dla Linuksa spróbują przenieść także starsze odsłony cyklu dla tego systemu. Na razie jednak nie znamy żadnych szczegółów i nie wiemy czy wydawca ma na myśli wszystkie części, czy tylko wybrane. Tak czy inaczej, coraz więcej wydawców zaczyna postrzegać Linuksa jako opłacalną platformę, a patrząc po dostępności takich silników jak Unity 3D 4, Unigine, Unreal Engine 3 czy też Source a niewykluczone, że niebawem też CryEngine 3 gier dla sympatycznych pingwinków będzie pojawiało się coraz więcej.
Źródło: Phoronix, Painkillergame, Gamasutra, UbuntuVibes
Komentarze
7