Panasonic sprzedał 20 571 egzemplarzy wytrzymałych tabletów, co dało mu 29,2% całkowitego udziału w rynku.
O tym, że popularność tabletów wciąż rośnie pisaliśmy już kilka razy. Do tej pory nie było jednak okazji to zawężenia tego tematu jedynie do modeli cechujących się zwiększoną wytrzymałością, a jak się okazuje, również takie modele cieszą się coraz większym zainteresowaniem. Najwięcej powodów do zadowolenia ma w tej kwestii Panasonic.
Według raportu przygotowanego przez analityków VDC Research to właśnie ta firma jest obecnie liderem sprzedaży wytrzymałych tabletów. W stosunku do 2011 roku zwiększyła ona swoje udziały aż o 400% i wyprzedziła takie marki jak Motion Computing czy Getac.
Panasonic sprzedał 20 571 egzemplarzy wytrzymałych tabletów (seria Toughpad), co dało mu 29,2% całkowitego udziału w rynku. Powody do zadowolenia mają jednak także inni producenci tego typu urządzeń, bo w ubiegłym roku na rynku europejskim sprzedanych zostało 70 405 wytrzymałych tabletów, co oznacza wzrost o 42% w stosunku do 2011 roku.
Najwięksi producenci wytrzymałych tabletów
Nieco spada natomiast zainteresowanie wytrzymałymi laptopami - w ubiegłym roku użytkownicy sięgnęli po 122 145 egzemplarzy tego typu urządzeń. Również tutaj liderem jest jednak Panasonic, który sprzedał 77 693 egzemplarzy, co zapewniło 63% udziału w rynku.
"Panasonic od wielu lat utrzymuje pozycję lidera wśród producentów komputerów przenośnych charakteryzujących się zwiększoną wytrzymałością. Teraz z sukcesem przenosi swoje doświadczenia na rynek tabletów. Najnowszy raport VDC Research potwierdza, że wzmocnione tablety posiadają duży potencjał wzrostowy. Zamierzamy nadal inwestować w rozwój wytrzymałych urządzeń mobilnych i dostosowywać ofertę do potrzeb naszych klientów i partnerów biznesowych." - Jacek Wielgus, CPS - CEE Region Manager w firmie Panasonic
Źródło: techlife, inf. prasowa
Komentarze
1