Pillars of Eternity: obszerny gameplay gry, która uratowała studio Obsidian
Jeszcze tylko dwa tygodnie pozostały do premiery jednej z najbardziej wyczekiwanych gier tego roku.
Pillars of Eternity to tytuł, na który czeka naprawdę wielu graczy i w którym równie wiele osób wypatruje gry roku. W ostatnich dniach twórcy udostępnili pierwszy odcinek dokumentu na temat powstawiania tej produkcji, ujawnili kilka szczegółów oraz zaprezentowali sporej długości gameplay.
Klasyczne RPG z rzutem izometrycznym, w którym największy nacisk położony został na fabułę, eksplorację i rozwój postaci – nic dziwnego, że apetyty graczy są ogromne. To oni zresztą ufundowali tę produkcję podczas zbiórki na platformie Kickstarter. Do jej premiery pozostały już tylko dwa tygodnie i twórcy postanowili opowiedzieć społeczności historię swoją i samej gry.
Z opublikowanego na platformie Vimeo filmiku Road to Eternity: Part 1 możemy dowiedzieć się wielu ciekawostek. Jedną z najistotniejszych jest chyba ta, że gdyby nie Pillars of Eternity (i towarzysząca jej zbiórka) dziś studia Obsidian Entertainment prawdopodobnie by nie było.
„Mieliśmy ustalony termin, po którym bez zarejestrowanego projektu mielibyśmy przechlapane. Najzwyczajniej w świecie kończyły nam się pieniądze”. Kolejne produkcje były kasowane, co boleśnie odbiło się na budżecie. Aby ratować studio konieczne były zwolnienia – „widzieliśmy dziesiątki ludzi sprzątających swoje biurka i odchodzących. Ludzi, którzy pracowali z nami od lat”.
Wtedy jednak w głowach projektantów zrodził się pomysł na Pillars of Eternity (a właściwie na Project Eternity, bo tak wówczas nazywała się ta gra). Josh Sawyer postanowił zorganizować zbiórkę na Kickstarterze i nagle wszystko się odmieniło. Crowdfundingowa kampania okazała się dużym sukcesem – uzbierano znacznie więcej niż chciano. Ekipa wróciła do dawnych rozmiarów i studio zostało ocalone.
Nie tylko ekipa ma powody do radości, lecz my, gracze, również. Publikowane co jakiś czas materiały pokazują, że na Pillars of Eternity naprawdę warto czekać, a zaprezentowany podczas PAX East gameplay całkowicie to potwierdza.
Długi, bo niemal 50-minutowy materiał wideo koncentruje się na najważniejszych aspektach rozgrywki w Pillars of Eternity. Przeskocz od razu do 11. minuty, jeżeli chcesz uniknąć spoilerów dotyczących fabuły i charakterystyki towarzyszy naszego głównego bohatera. Przedstawienie rozgrywki kończy się natomiast już w 34. minucie, więc w rezultacie nie potrzebujesz aż tyle czasu, ile mogłoby się wydawać.
Gameplay okraszony jest komentarzem samych twórców. Wyraźnie słychać, że ci ludzie kochają to, co stworzyli. Zresztą wiecie co, najlepiej będzie jeśli sami to sprawdzicie:
Gra Pillars of Eternity powstaje z myślą wyłącznie o komputerach osobistych. Jej premiera planowana jest na 26 marca bieżącego roku. Przypomnijmy, że pierwsi nabywcy mogą liczyć na świetną, bogatą edycję pudełkową.
Źródło: NicheGamer, Eurogamer, Obsidian Entertainment
Komentarze
41Gry roku? W tym? Widać, że już późna godzina...
Tylko że u mnie biurko mniejsze i jeden monitor :P