Cele są dwa: większy komfort użytkowników i poprawa trafności proponowanych treści.
Pinterest jest znany ze swojego odmiennego podejścia do mediów społecznościowych – stawia wyłącznie na obrazy. Serwis szybko zyskał na popularności i dziś może już pochwalić się 250 milionami aktywnych użytkowników każdego miesiąca, przegrywając jedynie z Facebookiem, Twitterem i LinkedIn. Teraz Pinterest chce zwiększyć znaczenie doświadczenia opartego na zdjęciach. W tym celu powstaje funkcja wyszukiwania za pomocą obrazów.
Użytkownicy będą mogli „wrzucić” zdjęcie, a Pinterest wyszuka i wyświetli obrazy, które są wizualnie do niego zbliżone. Podobne rozwiązania są już dostępne w sieci, ale nowa technologia ma być bardziej zaawansowana. Będzie tak za sprawą zastosowania czegoś, co nazywa się deep learning. Jest to forma sztucznej inteligencji, która z upływem czasu rozwija sztuczne połączenia neuronowe. Im więcej bodźców (wyszukiwań) tym lepiej rozwinięta sieć (i dokładniejsze wyniki).
Nowa technologia zostanie też wykorzystana w celu poprawienia trafności proponowanych użytkownikowi treści. Algorytmy bowiem nie tylko przeanalizują zdjęcia pod względem podobieństwa wizualnego, ale też określą co konkretnie przedstawiają poszczególne obrazy. Krótko mówiąc: Pinterest ma zrozumieć co naprawdę interesuje ludzi i dokładnie to im zaoferować.
Przy okazji zachęcamy do obserwowania naszych tablic w serwisie Pinterest.
Źródło: Digital Trends, eBizMBA
Komentarze
3Wow.....