W najprostszych słowach: idea dostarczania gier z ekosystemu Android na telewizory pozostanie żywa.
Platforma OUYA miała być rewolucją w światku elektronicznej rozrywki – umożliwiała producentom wydawanie gier wideo tworzonych z myślą o dużych ekranach telewizorów. Niestety coś poszło nie tak. W projekt ten wciąż jednak wierzy firma Razer. Postanowiła ona przejąć platformę OUYA (wraz z jej zespołem) oraz kontynuować jej rozwój. Pytamy więc: co dalej?
Firma Razer przejęła zasoby OUYA w całości – oznacza to, że u Amerykanów znajduje się pełna biblioteka gier, sprzęt i oprogramowanie, a także zespół techniczny i personel. Nazwy „OUYA” najpewniej jednak już nie ujrzymy – Razer zamierza bowiem przeprowadzić migrację na bardziej zaawansowaną platformę Cortex TV i mikro-konsolę Forge TV. Zasada pozostanie ta sama, ale co nieco się zmieni.
Przede wszystkim dzięki nowym zasobom projekt Forge TV doczeka się nowych kontrolerów i odświeżonego oprogramowania. Firma Razer chce także znacząco powiększyć liczbę gier dostępnych na platformę Android. Zostanie też uruchomiony wspólny sklep o nazwie Cortex dla Android TV. W najprostszych słowach: idea dostarczania gier z ekosystemu Android na telewizory pozostanie żywa. Być może właśnie dzięki temu krokowi firmy Razer.
„Razer ma długofalową wizję rozwoju pod kątem Android TV i konsol bazujących na Android TV, takich jak Xiaomi Mi Box i Alibaba Tmall Box, na które OUYA udostępniała do tej pory gry” – komentuje współzałożyciel i CEO Razer, Min-Liang Tan. „Dokonania zespołu OUYA w zakresie współpracy z deweloperami – zarówno AAA i indie – stanowią duży wkład w rozwój interaktywnej, domowej rozrywki z Androidem i Razer będzie kontynuował tę pracę. Ta transakcja ma na celu wprowadzanie kolejnych deweloperów i ich gier na platformę Android TV”.
„Jeśli chodzi o gry, Min dobrze wie, co robi” – komentuje Brian Fargo, projektant, producent i programista gier video oraz założyciel Interplay Entertainment i inXile Entertainment. „Jestem pewien, że ma błyskotliwe pomysły na wykorzystanie w Forge TV wszystkich tych gier oraz ciężkiej pracy, jaką w rozwój platformy włożył zespół OUYA”.
„Razer to doskonałe miejsce dla OUYA i dla zespołu, który to wszystko umożliwił” – komentuje współzałożycielka i CEO OUYA, Julie Uhrman. „Zabiorą platformę OUYA w zupełnie nowe miejsca, inspirując deweloperów i jednocząc graczy na całym świecie”.
Źródło: Razer, TierraAndroid
Komentarze
5