Kontroler PlayStation 4 mógł być zupełnie dotykowy - nie jest dzięki Guerilla Games
„W jednym z prototypów fizyczne przyciski zostały zastąpione przez dotykowe. Powiedzieliśmy: nie” – mówi główny projektant gry Killzone: Shadow Fall.
Podczas prac nad konsolą PlayStation 4 firma Sony przygotowała wiele projektów kontrolerów, aby ostatecznie wybrać ten – ich zdaniem – najlepszy. W jednym z przygotowanych padów fizyczne przyciski zostały całkowicie zastąpione przez elementy dotykowe. Na szczęście (lub nieszczęście – w zależności od preferencji) projekt ten nie dostał się do finalnej wersji urządzenia. Jak się okazuje, stało się tak między innymi dzięki studiu Guerilla Games.
Twórcy gry Killzone: Shadow Fall, będącej exclusive’em na konsolę Sony PlayStation 4 otrzymywali od jej producentów wiele różnych kontrolerów do testów, aby ocenić, którym gra się najlepiej. „W jednym z nich fizyczne przyciski zostały zastąpione przez dotykowe. Powiedzieliśmy: nie” – opowiada Eric Boltjes, główny projektant nowej strzelanki.
„Jednymi z elementów, które chcieliśmy poprawić, były kontrolery. Osobiście uważam, że przy poprzednich grach z serii Killzone DualShocki zawsze spisywały się dobrze, ale gdy patrzeliśmy na inne kontrolery – miały przewagę. Pomagaliśmy więc Markowi Cerny’emu w poprawie tego elementu. Na przykład triggery. Chcieliśmy lepszych triggerów. Dotychczas były zaokrąglone do wewnątrz, co w przypadku strzelanek nie bardzo się sprawdzało. Palce się ześlizgiwały” – kontynuował.
Boltjes opowiedział też o największej nowości w nowym DualShocku.„Kiedy po raz pierwszy zobaczyłem panel dotykowy na prototypowym kontrolerze, pomyślałem: co ja mam z tym niby zrobić? To nie gra na iPhone’a. Jestem jednak naprawdę zaskoczony tym, jak sprawuje się ten mały dodatek. Nie reklamuję go, nie musimy tego sprzedawać, ale jestem bardzo zadowolony z tego, jak to działa w naszej grze”.
Na koniec przypomnijmy, że polska premiera konsoli PlayStation 4 odbędzie się 29 listopada bieżącego roku.
Źródło: VG247, PlayStation
Komentarze
14Rozumiem, że byłeś na Gamescomie i miałeś możliwość przetestować tego pada?