PlayStation 5 ze specjalnie przeprojektowanym procesorem AMD Zen 2?
Lepsza wydajność, obsługa technologii Ray-tracing i wsparcie dla rozdzielczości 8K - to główne atuty konsoli PlayStation 5 i jej nowego procesora AMD.
Choć do premiery PlayStation 5 pozostało jeszcze sporo czasu, konsola jest wyczekiwana chyba przez wszystkich entuzjastów elektronicznej rozgrywki. Jednym z jej atutów ma być nowy, specjalnie zaprojektowany procesor.
Producent jeszcze nie chce ujawniać zbyt wielu szczegółów na temat specyfikacji PS5. Z potwierdzonych informacji, wiemy, że ma ona bazować na całkowicie nowym procesorze, a także zostanie wyposażona w bardzo szybki dysk SSD, pozwalający wyeliminować z gier ekrany ładowania. Pojawi się też napęd Blu-ray.
PlayStation 5 ze specjalnie przeprojektowanym procesorem AMD
Za „mózg” konsoli odpowiada firma AMD. Producent zaprojektował 7-nanometrowy układ, który łączy procesor z rdzeniami Zen 2 oraz kartę graficzną z generacji Navi. Nie będzie to jednak połączenie, jakie możemy kojarzyć z PC-tów - według serwisu Bits and Chips, nowy procesor ma wykorzystywać specjalnie przeprojektowaną architekturę Zen 2 (będziemy więc mieli do czynienia z czymś na kształt generacji Zen 2+).
Nowy układ zaoferuje dużo lepszą wydajność, a także obsługę technologii Ray Tracing (póki co jest ona zarezerwowana tylko dla high-endowych komputerów). Dodatkowym atutem ma być wsparcie dla rozdzielczości 8K.
Jak będzie wyglądać pełna specyfikacja PlayStation 5? Czy przecieki o przeprojektowanej architekturze się sprawdzą? Tego dowiemy się dopiero pod koniec przyszłego roku, bo właśnie wtedy ma zadebiutować nowa konsola Sony.
Źródło: Bits and Chips
Warto zobaczyć również:
- PlayStation 5 to ostateczna nazwa nowej konsoli - znamy datę premiery (przybliżoną)
- Sony rezygnuje z integracji PlayStation 4 z Facebookiem
- Dziś premiera Ghost Recon Breakpoint - Ubisoft przedstawia cechy prawdziwego ducha
Komentarze
201. robi się taką jakość grafiki, aby najsłabsza platforma dała radę
2. robi się równolegle wiele wersji tej samej gry, z różną jakością grafiki dostosowanej do możliwości danych platform
Niestety frameworki nadal nie wspierają twórców gier w taki sposób, aby było możliwe stworzenie gry w jednej wersji, zaś framework sam to poprzycinał w trybie automatycznym lub półautomatycznym. Wtedy twórcy zamiast skupiać się na tworzeniu wersji równoległej, poświęcali by znacznie mniej wysiłku w procesie przycinania jakości dla konkretnych platform.
To w czym frameworki wspierają twórców obecnie, to jest wytworzenie gry aby w ogóle z miejsca działały na różnych platformach.
Tak więc nie konsole są tu problemem, lecz proces tworzenia, i jego właściwe wspieranie przez narzędzia. Po pogromie od wprowadzenia pierwszych XO oraz PS4, nadal niewiele się tu zmieniło.
co do mnie, to bardziej czekam na pecetowe Zen2 z integrą na Navi. Mam nadzieję że w takim układzie, iGPU Navi będzie osobną kostką w chiplecie.
Powinni się zająć 4K i na to postawić a nie wybiegać w przyszłość na 8K