PlayStation 5 przetestowane w benchmarku 3DMark - wydajność robi wrażenie
W sieci pojawiły się pierwsze informacje o wydajności inżynieryjnej wersji konsoli PlayStation 5. Jeżeli wierzyć przeciekom, możemy liczyć na dużo lepsze osiągi względem poprzednich PlayStation.
Już od jakiegoś czasu wiemy, że Sony pracuje nad konsolą PlayStation 5. Konstrukcja ma imponować osiągami, co zdają się potwierdzać pierwsze, nieoficjalne wyniki wydajności.
Przypominając, PS5 ma bazować na nowym, autorskim układzie opracowanym przez AMD – znajdziemy tutaj 8-rdzeniowy procesor na bazie mikroarchitektury Zen 2 oraz układ graficzny z generacji Navi. Całość ma uzupełniać szybki dysk SSD, który znacznie przyspieszy ładowanie gier.
AMD Gonzalo
— APISAK (@TUM_APISAK) 10 kwietnia 2019
ZG16702AE8JB2_32/10/18_13F8
Co prawda na premierę konsoli będziemy musieli poczekać przynajmniej jeszcze rok, ale deweloperzy podobno już teraz mają dostęp do inżynieryjnych wersji urządzenia (tzw. Dev Kit). Użytkownik o pseudonimie Apisak natrafił w sieci na pierwsze wyniki wydajności takiej konstrukcji.
The score is hidden.
— APISAK (@TUM_APISAK) 25 czerwca 2019
I only see the overall score.
PS4 - Rough score 5000
Gonzalo - score 20000 up
W inżynieryjnej wersji PlayStation 5 zastosowano chip o roboczej nazwie AMD Gonzalo (prierwsze przecieki o takiej jednostce pojawiły się już na początku roku). Układ ma osiągać ponad 20 000 punktów w benchmarku 3DMark Fire Strike (wynik ogólny), a więc ponad 4-krotnie więcej niż PlayStation 4. Mówimy mniej więcej o poziomie wydajności komputera z procesorem Ryzen 7 2700X i kartą Radeon RX Vega 64, aczkolwiek odniesienie należy traktować tylko orientacyjnie (chociażby z tego względu, że gry na konsole będą dużo lepiej zoptymalizowane pod dany sprzęt).
Jeżeli informacje o wydajności się potwierdzą, możemy oczekiwać potężnego przyspieszenia względem PlayStation 4 czy nawet PlayStation 4 Pro. Czy konsola rzeczywiście poradzi sobie z obsługą materiałów 8K i ray-tracingu? Przekonamy się po premierze.
Źródło: Twitter @ Apisak
Komentarze
112I darujcie sobie te gadanie że konsole słabsze od topowych pc once again. PS4 i xbox one mają obecnie śmieszną moc obliczeniową i być może na początku wystarczył gtx 750ti żeby pograć na takim samym poziomie, ale teraz już nie wystarcza. Tak samo będzie i w tym przypadku. Wydajność w okolicach gtx 1080 w zamkniętym opakowaniu jakim są konsole to nie popierdółka.
Ale będzie polewka jak ten szrot wyjdzie. Znowu low detale, low tekstury, no nie moge...buahahahahahahaah
Czekajcie jak to leciało "8K,120fps,raytracing"...buahahahaha
PS. To pytanie autora o 8k i raytracing... ty tak na poważnie? Przecież teraz wszyscy płaczą na około, że sprzęt za słaby na to RT w fullHD albo, że ledwo teraz da się odpalić gry w 4k@60fps a tu jakieś marzenia o 8k na konsoli, która wyjdzie za co najmniej rok?
Dobijemy do 200 komentarzy? Wszystkie trolle/fanatycy sie zaraz zleca i zacznie sie wojna.
Ide robic pocorn, wracam za godzinke, na ten moment jest tylko 14 komentarzy ;)
Ha ha ha przecież ta konsola jak wyjdzie w 2020 roku to będzie przestarzałe pudło bo gdyby teraz ją wydali jak piszę @człowiek-taboret to by było coś.
Z drugiej strony chciałbym żeby konsola była mega potężna bo wtedy gry na Peceta były by szybko rozwijanie a tak developerzy muszą się dostosowywać do konsolek i Pecety nie mogą rozwijać pełni możliwości.
Czy tylko ja uważam że to jest chore że ludzie robiący gry nie mogą rozwinąć skrzydeł bo pudła zwane konsolami im na to nie pozwalają.
Moim zdaniem powinno być tak jak na przykładzie xbox one x vs PS4 Pro wszystkie gry multiplatformowe wyglądają lepiej na XOX niż PS4 PRO z racji akcji Xbox One X Enhanced,to samo powinno być na pecetach czyli developerzy niech tworzą gry z grafiką high na konsolki a z grafiką ultra z masą wodotrysków na PC żeby gały wyłaziły z orbit i wtedy każdy będzie zadowolony.
Dobrze żeby chociaż obsługiwała w natywnym 4k chociazż w stałych 60fps ale nawet w to wątpie :)
Sami twórcy pewnie będą woleli postawić na jakość grafiki, RT, i nawet upskalowane 4k i 60 fps niż 8k, średnią grafikę i ledwo 30 fps, bo przy takich rozdzielczościach i tak nie widać różnicy (no chyba że na telewizorze 80+cali z odległości 0,5 metra).
Za 1.5 roku taka wydajność GPU plus ryzen2 wciąż będzie robić wrażenie jak na konsole, bo nic nie zapowiada aby w najbliższych latach wydajność GPU się drastycznie zwiększała jak to było kiedyś (nie mogą zmniejszać GPU w nieskończoność i już obecne 7nm jest i tak imponującym osiągnięciem). Te 11-12TF w środowisku konsoli i tak będzie miało znacznie lepszą wydajność niż na windowsie i spokojnie osiągnie rezultaty jak radeon 7 czy 1080ti. Dodając do tego polotki o 24GB ramu na konsolach, to trzeba się szykować na kosmiczne wymagania gier multiplatformowych na PC, tak w kwestii VRAMU, GPU i CPU. Jeśli zrobią grę pod 30fps to nawet za rok nikt nie będzie miał kompa, który byłby w stanie wyrenderować te 60fps, bo oznaczałoby to konieczność posiadania karty o wydajności przynajmniej 2x radeonów 7 z 16GB VRAMU i proca na poziomie 8 rdzeni o częstotliwości 6.4GHz. Poczekamy naprawdę długo zanim powstanie PC, który pozwoli na komfortową grę w 60fps, gdy mowa o multiplatformach z PS5.
Przykra sprawa dla osób odnoszących się do PC i jego optymalizacji , które nie chcą do siebie dopuścić myśli by głównie optymalizacje miały wpływ na to jak dobrze prezentują się procesory od Intela i karty graficzne od Nvidia.
AMD przynajmniej na konsolach i właśnie w serwerach jest w stanie pokazać więcej niż do tej pory mogło pokazać na PC.
Niestety tak musi być bo nikt nie chce by monopolizm zniszczył rynek.
Te wycieki traktuję za przekąskę bo jeszcze nie powstał układ , który zasili nowe konsole od Sony czy Microsoft.
Wszyscy czekają na dopracowanie produkcji ze strony TSMC , które niedawno ogłosiło rozpoczęcie produkcji drugiej generacji 7nm DUV.
Teraz mamy walkę TSMC i Samsung bo reszta w tej stawce się nie liczy jeżeli chodzi o dominację w procesach produkcji tylko w to wszystko musi być wpleciony jeszcze element opłacalności produkcji.
Bardzo ciekawy podcast, 1h 27m developer zapytany o wynik Gonzalo potwierdza, że w świetle tego co wie o wydajności PS5 to ten wynik wygląda mu na prawdziwy. Tak więc PS5 będzie miało GPU na poziomie wydajności minimum GTX 1080.