Firma Sony postanowiła zmienić nazwę swoich gogli. Ta nowa, jakże wymyślna, ma lepiej wskazywać na to, czym one w ogóle są.
NEWS: Mówi się, że to właśnie rzeczywistość wirtualna będzie tą technologią, która raz na zawsze odmieni branżę elektronicznej rozrywki. Zapewnia ona bowiem znacznie głębsze doświadczenia, pozwalając graczowi dosłownie stanąć w samym centrum akcji. Nie dziwi więc, że dowiadujemy się o coraz większej liczbie projektów związanych z tą technologią. Wśród rozwijających od dłuższego już czasu znajduje się firma Sony, której gogle rzeczywistości wirtualnej do konsoli PlayStation 4 znane były do tej pory pod nazwą Project Morpheus. Japoński gigant poinformował, że od teraz powinniśmy mówić raczej o PlayStation VR. Może i niezbyt wymyślna nazwa, ale za to jak dokładnie mówiąca z czym mamy do czynienia.
Oficjalne ogłoszenie nazwy PlayStation VR miało miejsce podczas konferencji Tokyo Game Show. Masayasu Ito, prezes PS Product Business w Sony, wyjaśnił skąd ta nagła zmiana. Chodzi oczywiście o to, by jednoznacznie wskazywać na to, że są to gogle stworzone specjalnie z myślą o tej właśnie platformie. – „Nazwa PlayStation VR nie tylko bezpośrednio pokazuje, że użytkownicy PlayStation mogą dzięki tym goglom zanurzyć się w świat rzeczywistości wirtualnej, ale też wyraża nasze nadzieje, aby gracze czuli swego rodzaju więź z marką podczas doświadczania tej niezwykłej technologii”.
Podczas tej samej konferencji ujawniono pierwsze tytuły, które będą współpracowały z goglami PlayStation VR. Obok typowych produkcji, takich jak Kitchen, Summer Lesson, The Playroom czy The Deep, znalazło się też miejsce dla RIGS (gra akcji twórców Killzone), a nawet Dynasty Warriors 7 i Final Fantasy XIV Online. Zapowiedzi tej towarzyszył również filmik, który możecie zobaczyć poniżej:
AKTUALIZACJA [15.09, godz. 17.40]: Firma Sony potwierdziła oficjalną specyfikację techniczną PlayStation VR, przypominając jednocześnie, że gogle będą współpracować z pozostałymi akcesoriami do konsoli PlayStation 4, a więc kamerą PlayStation Camera, kontrolerem DualShock 4, sensorem PS Move.
Specyfikacja PlayStation VR:
- Technologia wyświetlania: OLED
- Przekątna wyświetlacza: 5,7 cala
- Rozdzielczość wyświetlacza: 1920xRGBx1080 (960xRGBx1080 dla każdego oka)
- Częstotliwość odświeżania: 90-120 Hz
- Pole widzenia ~100 st.
- Czujniki: akcelerometr, żyroskop
- Złącza: HDMI, USB
Źródło: PlayStation Blog, Eurogamer
Komentarze
9AR to nakładka na rzeczywistość, a VR to całkowicie wirtualne środowisko. W okularach AR można normalnie chodzi, a w chełmie VR wypadłbyś przez okno i powiesił się na kablu.
2160×1200 @ 90Hz
http://www.roadtovr.com/oculus-rift-resolution-recommended-specs/