Do sieci trafiły sterowniki NVIDIA ForceWare 270.51 w wersji BETA, które wprowadzają dużo nowych funkcji oraz znaczną poprawę wydajności.
Sterowniki NVIDIA ForceWare 270.51 BETA przeznaczone są dla posiadaczy kart graficznych GeForce z serii 6, 7, 8, 9, 200, 300, 400 i 500. Co prawda, na ogół nie zaleca się by korzystać z aplikacji i sterowników w wersji BETA, ale w tym przypadku jest to uzasadnione. NVIDIA w stosunku do poprzedniej wersji sterowników, oznaczonych numerem 266.58 WHQL, znacznie zwiększyła wydajność swoich kart graficznych.
Największe wzrosty wydajności występują w grze Dragon Age II, gdzie zysk sięga nawet 516%. Również znacznie poprawiła się wydajność dwóch połączonych ze sobą GeForceów GTX 480 w SLI, które korzystają z technologii 3D Vision – w tym przypadku wzrost wydajności przekracza nawet 267%. Warto jednak zaznaczyć, że NVIDIA najbardziej poprawiła wydajność GeForcea GTX 580, GTX 560 Ti oraz GTX 480 - tego ostatniego w konfiguracji SLI w trybie 3D Vision.
Sterowniki dostępne są dla użytkowników systemów operacyjnych Windows XP, Vista i 7 w wersjach 32- oraz 64-bitowych. Dokładną listę zmian możemy znaleźć tutaj (po angielsku).
Nowe funkcje:
dodano narzędzie NVIDIA Update, które powiadamia o pojawieniu się nowej wersji sterowników,
dodano obsługę telewizorów 3D z wejściem HDMI 1.4 za pośrednictwem aplikacji 3DTV Play, obejmującej gry DirectX 9, Google Earth i 3DVisionLive.com,
od teraz tryb okienkowy 3D Vision współpracuje z interfejsem Windows Aero,
dodano nową opcję w Panelu sterowania NVIDIA służącą do aktywowania i dezaktywowania trybu okienkowego 3D Vision,
dodano obsługę nowego wyświetlacza LCD typu 3D Vision: Tongfang LM2230W,
dodano obsługę nowych projektorów typu 3D Vision: Acer X1261P, Acer X1261-3D, DepthQ HDs3D-1, NEC NP-V300X, Sanyo PDG-DXL2000,
usunięto usterkę dotyczącą współpracy odbiorników HDTV typu DLP z SLI, która powodowała występowanie problemów z synchronizacją z okularami,
dodano obsługę nowych komputerów AIO PC typu 3D Vision: Acer Aspire Z5673, Lenovo B520,
dodano wsparcie dla 3D Vision Surround w przypadku korzystania z monitorów 3D Vision z wbudowanymi nadajnikami podczerwieni
dodano profile 3D Vision dla następujących gier:
Alice Madness Return,
Crysis 2 (wraz multi-player demo)
Dead Space 2
DeathSpank
Dragon Age II
Duke Nukem Forever
Dungeon Defenders
Dungeon Siege III
Fable III,
Faxion Online,
F.3.A.R.
Final Fantasy XIV
Homefront (tryb DirectX 9 i DirectX 10)
Lego Universe
Need for Speed World
Portal 2
Richard Burns Rally
Rift
Section 8: Prejudice
Shift 2 Unleashed
Shogun 2: Total War
Star Wars: Clone Wars Adventures
Test Drive Unlimited 2
The Sims Medieval
zaktualizowano profile 3D Vision dla następujących gier:
MX vs. ATV Reflex
Monster Hunter Frontier Benchmark
Zwiększono wydajność:
GeForce GTX 580:
do 516% w Dragon Age II (SLI 2560x1600 8xAA/16xAF Very High, SSAO on),
do 326% w Dragon Age II (1920x1200 8xAA/16xAF Very High, SSAO on),
do 11% w Just Cause 2 (1920x1200 8xAA/16xAF, Concrete Jungle),
do 11% w Just Cause 2 (SLI 2560x1600 8xAA/16xAF, Concrete Jungle),
do 7% w Civilization V (1920x1200 4xAA/16xAF, Max settings),
do 6% w Far Cry 2 (SLI 2560x1600 8xAA/16xAF, Max settings),
do 5% w Civilization V (SLI 1920x1200 8xAA/16xAF, Max settings),
do 5% w Left 4 Dead 2 (1920x1200 noAA/AF, Outdoor),
do 5% w Left 4 Dead 2 (SLI 2560x1600 4xAA/16xAF, Outdoor),
do 4% w H.A.W.X. 2 (SLI 1920x1200 8xAA/16xAF, Max settings),
do 4% w Mafia 2 (SLI 2560x1600 AA on/16xAF, PhysX = High),
GeForce GTX 560 Ti:
do 461% w Dragon Age 2 (SLI 1920x1200 8xAA/16xAF, Very High),
do 241% w Dragon Age 2 (1920x1200 4xAA/16xAF, Very High),
do 19% w Just Cause 2 (SLI 2560x1600 8xAA/16xAF, Concrete Jungle),
do 13% w Just Cause 2 (1920x1200 4xAA/16xAF, Concrete Jungle),
do 6% w Far Cry 2 (SLI 2560x1600 8xAA/16xAF, Max settings),
do 6% w Far Cry 2 (SLI 2560x1600 8xAA/16xAF, Max settings),
do 5% w Call of Duty: Black Ops (1920x1200 noAA/AF, Jungle Map),
do 5% w H.A.W.X. 2 (SLI 1920x1200 4xAA/16xAF, Max settings),
do 5% w Left 4 Dead 2 (SLI 2560x1600 4xAA/16xAF, Outdoor),
do 4% w Call of Duty: Black Ops (SLI 2560x1600 4xAA/16xAF, Jungle Map),
do 4% w Civilization V (1920x1200 noAA/AF, Max settings),
do 4% w Left 4 Dead 2 (SLI 1920x1200 4xAA/16xAF, Outdoor),
do 4% w Metro 2033 (SLI 1920x1200 4xAA/16xAF, PhysX on),
GeForce GTX 480 SLI w 3D Vision Surround:
do 109% w Aliens vs. Predator (5760x1080 1xAA / 16xAF),
do 107% w Burnout Paradise (5760x1080 2xAA / 16xAF),
do 267% w Call of Duty Black Ops (5760x1080 2xAA / 16xAF),
do 177% w Call of Duty: Modern Warfare 2 (5760x1080 2xAA / 16xAF),
do 15% w Far Cry 2 DirectX 9 (5760x1080 2xAA / 16xAF),
do 250% w Left4Dead2 (5760x1080 2xAA / 16xAF),
do 159% w Need for Speed Shift 2 (5760x1080 2xAA / 16xAF),
Pobierz: NVIDIA GeForce 270.51 BETA (XP 32-bit) NVIDIA GeForce 270.51 BETA (XP 64-bit) | Rozmiar pliku: 133 - 165 MB |
Źródło: nvidia
Komentarze
34Zrobię testy mojej grafiki na obecnych sterownikach i porównam z wynikami na nowych sterach.
Zastanawiam się tylko czy na pewno nie usmaży mi karty? ;>
Mogliby również zamiast "do X%" pisać "od Y% do Z%"
Wszak nie czas i nie miejsce to,
Jako w baśni,te sterowniki.
Rzeczcie zaś jako są wasze wyniki?
Jam człowiek prosty a rumak mój ma swe lata,
Nvidia niczym dziewka,sterowniki ich -niczym tania szmata;
Lecą... ku nowszym i bogatszym.
O stary i wysłużonych gt240 zapominawszy ;]
Co zaś z tą nowiną iż forceware`y nie lubują posiadaczy dwurdzeniowców?
Prawda to? Rzeczcie dobrze ludzie...
Ja pragnę nie żyć więcej w kłamstwie,ułudzie.
Zacnie by było gdyby problem tu był naprawiony...
Pozdrowienia dzielni Rycerze Krzemu - z mojej skromnej strony :)