Dzisiaj do sieci trafił najnowszy pakiet sterowników Forceware dla kart graficznych firmy NVIDIA z rodziny GeForce 6, 7, 8, 9, serii 100, 200, 300, 400 i 500 oraz ION 1 i 2. Nowa wersja sterowników otrzymała certyfikat WHQL.
Sterowniki wnoszą duże poprawki w kwestii wydajności m.in. w grze Dragon Age II, w której to liczba generowanych klatek ma wzrosnąć blisko kilkunastokrotnie.
Nowości w wersji 270.61
Obsługa GPU
- Dodano obsługę nowo wprowadzonej karty graficznej GeForce GTX 590 oraz układów GPU , GeForce GTX 560 Ti i GeForce GTX 550 Ti GPUs.
Wydajność
- W porównaniu do sterowników w wersji 266.58 WHQL, zwiększa wydajność układów GPU z serii GeForce 400 i 500 w szeregu gier PC. Poniżej zamieszczono przykłady niektórych spośród najbardziej znaczących wzrostów wydajności zmierzonych w Windows 7. Rezultaty będą zmieniać się w zależności od Twojego układu GPU i konfiguracji systemu:
GeForce GTX 580:
- Wzrost do 516% w Dragon Age 2 (SLI 2560x1600 8xAA/16xAF Very High, SSAO on)
- Wzrost do 326% w Dragon Age 2 (1920x1200 8xAA/16xAF Very High, SSAO on)
- Wzrost do11% w Just Cause 2 (1920x1200 8xAA/16xAF, Concrete Jungle)
- Wzrost do 11% w Just Cause 2 (SLI 2560x1600 8xAA/16xAF, Concrete Jungle)
- Wzrost do 7% w Civilization V (1920x1200 4xAA/16xAF, Max settings)
- Wzrost do 6% w Far Cry 2 (SLI 2560x1600 8xAA/16xAF, Max settings)
- Wzrost do 5% w Civilization V (SLI 1920x1200 8xAA/16xAF, Max settings)
- Wzrost do 5% w Left 4 Dead 2 (1920x1200 noAA/AF, Outdoor)
- Wzrost do 5% w Left 4 Dead 2 (SLI 2560x1600 4xAA/16xAF, Outdoor)
- Wzrost do 4% w H.A.W.X. 2 (SLI 1920x1200 8xAA/16xAF, Max settings)
- Wzrost do 4% w Mafia 2 (SLI 2560x1600 AA on/16xAF, PhysX = High)
GeForce GTX 560 Ti:
- Wzrost do 461% w Dragon Age 2 (SLI 1920x1200 8xAA/16xAF, Very High)
- Wzrost do 241% w Dragon Age 2 (1920x1200 4xAA/16xAF, Very High)
- Wzrost do 19% w Just Cause 2 (SLI 2560x1600 8xAA/16xAF, Concrete Jungle)
- Wzrost do 13% w Just Cause 2 (1920x1200 4xAA/16xAF, Concrete Jungle)
- Wzrost do 6% w Far Cry 2 (SLI 2560x1600 8xAA/16xAF, Max settings)
- Wzrost do 5% w Call of Duty: Black Ops (1920x1200 noAA/AF, Jungle Map)
- Wzrost do 5% w H.A.W.X. 2 (SLI 1920x1200 4xAA/16xAF, Max settings)
- Wzrost do 4% w Call of Duty: Black Ops (SLI 2560x1600 4xAA/16xAF, Jungle Map)
- Wzrost do 4% w Civilization V (1920x1200 noAA/AF, Max settings)
- Wzrost do 4% w Left 4 Dead 2 (SLI 1920x1200 4xAA/16xAF, Outdoor)
- Wzrost do 4% w Metro 2033 (SLI 1920x1200 4xAA/16xAF, PhysX on)
NVIDIA Update
- Jest to nowa funkcjonalność sterowników z serii 270 i nowszych. Narzędzie NVIDIA Update dba o to, by Twój komputer PC był na bieżąco z najnowszymi sterownikami NVIDIA, informując Cię o dostępności nowego sterownika i przenosząc do witryny www.nvidia.com, skąd będziesz mógł go pobrać. Instalując sterownik GeForce z serii 270 lub nowszy z witryny www.nvidia.com, otrzymasz możliwość zainstalowania narzędzia NVIDIA Update .
NVIDIA 3D Vision
- W przypadku sterowników z serii 270, sterownik kontrolera 3D Vision jest obecnie instalowany wraz ze sterownikiem GPU. Użytkownicy nie muszą odtąd instalować oddzielnego sterownika kontrolera 3D Vision lub sterownika z zestawu CD.
- Nowe możliwości trybu okienkowego 3D Vision
- Dodaje obsługę telewizorów 3D z interfejsem HDMI 1.4 za pośrednictwem oprogramowania 3DTV Play, obejmującą gry DirectX 9, Google Earth i 3DVisionLive.com
- Tryb okienkowy 3D Vision współpracuje obecnie z interfejsem Windows Aero
- Nowa opcja Panelu sterowania NVIDIA służąca do aktywowania i dezaktywowania trybu okienkowego 3D Vision
- Wzrost wydajności
- Aplikacje DirectX 9 w przypadku korzystania z NVIDIA SLI
- Wyższa wydajność w przypadku korzystania w trakcie rozgrywki z celownika w grach Half-life 2, Left4Dead i Left4Dead2
- Dodaje obsługę nowego wyświetlacza LCD typu 3D Vision: Tongfang LM2230W
- Dodaje obsługę nowych projektorów typu 3D Vision: Acer X1261P, Acer X1261-3D, DepthQ HDs3D-1, NEC NP-V300X, Sanyo PDG-DXL2000
- Usunięto usterkę dotyczącą współpracy odbiorników HDTV typu DLP z SLI, która powodowała występowanie problemów z synchronizacją z okularami
- Dodaje obsługę nowych komputerów AIO PC typu 3D Vision: Acer Aspire Z5673, Lenovo B520
- Dodano profile 3D Vision dla następujących gier:
- Alice Madness Returns
- Assassin’s Creed: Brotherhood
- Battle: Los Angeles
- Breach
- Cars 2
- Crysis 2 (including multi-player demo)
- Dead Space 2
- DeathSpank
- Deep Black
- Dirt 3
- Dragon Age II
- Duke Nukem Forever
- Dungeon Defenders
- Dungeon Siege III
- Fable III
- Faxion Online
- F.3.A.R.
- Final Fantasy XIV
- Homefront (DirectX 9 and DirectX 10)
- Hunted: Demon’s Forge
- Lego Star Wars III: The Clone Wars
- Lego Universe
- Need for Speed World
- Oil Rush
- Portal 2
- RaidersSphere
- Red Faction: Armageddon
- Richard Burns Rally
- Rift
- Section 8: Prejudice
- Shift 2 Unleashed
- Shogun 2: Total War
- Star Wars: Clone Wars Adventures
- Test Drive Unlimited 2
- The Sims Medieval
- Zaktualizowano profile 3D Vision dla następujących gier:
- MX vs. ATV Reflex
- Monster Hunter Frontier Benchmark
NVIDIA Surround
- Dodaje wsparcie dla 3D Vision Surround w przypadku korzystania z monitorów 3D Vision z wbudowanymi nadajnikami podczerwieni
- W porównaniu do sterowników z serii 265, zwiększa wydajność układów GPU z serii GeForce 200, 400 i 500 w szeregu gier DirectX 9 dla komputerów PC. Poniżej zamieszczono przykłady niektórych spośród najbardziej znaczących wzrostów wydajności zmierzonych w 64-bitowym systemie Windows 7. Rezultaty będą zmieniać się w zależności od Twojego układu GPU i konfiguracji systemu.
GeForce GTX 480 SLI w 3D Vision Surround:
- Wzrost do 109% w Aliens vs. Predator (5760x1080 1xAA / 16xAF)
- Wzrost do 107% w Burnout Paradise (5760x1080 2xAA / 16xAF)
- Wzrost do 267% w Call of Duty Black Ops (5760x1080 2xAA / 16xAF)
- Wzrost do 177% w Call of Duty: Modern Warfare 2 (5760x1080 2xAA / 16xAF)
- Wzrost do 15% w Far Cry 2 DirectX 9 (5760x1080 2xAA / 16xAF)
- Wzrost do 250% w Left4Dead2 (5760x1080 2xAA / 16xAF)
- Wzrost do 159% w Need for Speed Shift 2 (5760x1080 2xAA / 16xAF)
CUDA
- Dodaje wsparcie dla aplikacji wykorzystujących funkcje CUDA 4.0, takie jak ujednolicone adresowanie wirtualne (UVA – Unified Virtual Addressing) i GPUDirect™ 2.0.
Inne
- Instaluje sterownik HD Audio w wersji 1.2.22.1
- Zawiera Oprogramowanie systemowe PhysX w wersji 9.10.0514.
- Obsługa nowych akcelerowanych przez GPU funkcji w Adobe CS5.
- Obsługa akcelerowanego przez GPU odtwarzania wideo w formacie Adobe Flash 10.1, zapewniająca płynniejsze odtwarzanie zasobów wideo HD w Internecie.
- Dodane wsparcie dla nowej wersji oprogramowania firmy MotionDSP służącego do poprawiania jakości wideo – vReveal – która to wersja wprowadza obsługę wyjściowej jakości HD. Klienci NVIDIA mogą pobrać stąd bezpłatną wersję programu vReveal, umożliwiającą generowanie materiału wynikowego w formacie SD.
- Dodana obsługa OpenCL 1.0 (Open Computing Language) dla wszystkich układów GPU z serii GeForce 8 i późniejszych.
- Obsługa OpenGL 3.3 dla wszystkich układów GPU z serii GeForce 8 i późniejszych.
- Obsługa pojedynczego GPU oraz technologii NVIDIA SLI w DirectX 9, DirectX 10, DirectX 11 i OpenGL, włączając technologie 3-way SLI, Quad SLI oraz SLI, na płytach głównych z chipsetem Intel X58 posiadających certyfikat SLI.
- Wsparcie dla podkręcania procesora graficznego i monitorowania temperatury pracy po zainstalowaniu oprogramowania NVIDIA System Tools.
Pobierz: NVIDIA ForceWare 270.61 WHQL | Rozmiar pliku: 106 MB |
Źródło: NVIDIA
Komentarze
33mialem troche malych problemikow (no. tragiczna wydajnosc w NFS hot pers.) ale jest lepiej... i chyba cos poprawili w spaningu monitorow... ;) narazie smigaja :d
Ty idź że do lamusa
XD