Ciekawostki

Po co Adobe kupiło Magento za 1,68 mld dol.?

przeczytasz w 1 min.

Firma Adobe jeszcze przed końcem tego roku sfinalizuje przejęcie Magento. Będzie to jej trzecia największa transakcja w historii. Dlaczego się na nią zdecydowała?

Firma Adobe zapowiedziała ostatnio trzecie największe przejęcie w swojej liczącej ponad trzy i pół dekady historii. Dlaczego zdecydowała się wydać 1,68 miliarda dolarów na Magento?

Warto zacząć od tego, czym w ogóle jest Magento. Otóż jest to amerykańska platforma open source oferująca oprogramowanie do projektowania sklepów internetowych i późniejszego zarządzania nimi. Wśród jej klientów znajdują się na przykład Canon, Coca Cola czy Burger King, a jej właścicielem do 2015 roku był Ebay.

Magento umożliwia zbudowanie sklepu internetowego, ułatwia realizację płatności online i zarządzanie wysyłkami, a także pozwala wykorzystać potencjał drzemiący w ruchu z wyszukiwarek internetowych. 

Dzięki przejęciu Magento (i wdrożeniu platformy do Adobe Experience Cloud) producent Photoshopa ma zatem możliwość stworzenia kompleksowego systemu dla branży elektronicznego handlu. Programy z jej portfolio pozwolą budować witryny e-commerce oraz projektować cyfrowe reklamy do ich promocji.

Proces przejęcia ma zostać zamknięty w trzecim kwartale bieżącego roku. To kolejny krok firmy Adobe, który może jej pomóc zdobywać nowych klientów i rozszerzać funkcjonalność swoich usług. 

„Adobe jest firmą, która zajmuje pozycję lidera w sektorach tworzenia treści, marketingu, reklamy, analityki i teraz także handlu. Pomaga więc przejść przez wszystkie etapy” – powiedział Brad Rencher z Adobe. Dyrektor generalny Magento, Mark Lavelle dodał, że „Adobe i Magento mają taką samą wizję cyfrowej przyszłości. Cieszymy się możemy do nich dołączyć”.

Źródło: Bloomberg, Adobe, Magento

Komentarze

2
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Kenjiro
    4
    Magento to jeden z tych produktów E-commerce, o których chcesz jak najszybciej zapomnieć, jeśli nie jesteś korporacją i nie masz masy ludzi zarządzających sklepem.

    Przeciętni właściciele sklepów gubią się w gąszczu opcji i konfiguracji, a gdy przychodzi do aktualizacji to zaczyna to być bardzo kosztownym zajęciem, szczególnie gdy za prawie wszystko trzeba dopłacić, np. za aktualizacje używanych dodatków.

    Witaj!

    Niedługo wyłaczymy stare logowanie.
    Logowanie będzie możliwe tylko przez 1Login.

    Połącz konto już teraz.

    Zaloguj przez 1Login