Już prawie każdy Polak korzystający z Internetu jest też użytkownikiem e-bankowości. Tak wynika z badania zleconego przez Mastercard. Przynosi ono również odpowiedzi na pytania o to, co najbardziej cenimy w tego typu usługach i czy oferta cyfrowa banku ma dla nas znaczenie.
Jeszcze w 2017 roku z bankowości elektronicznej korzystało 88 proc. polskich internautów. Aktualnie wskaźnik ten wynosi już 96 proc. Co więcej, ponad połowa (56 proc.) loguje się na swoje konto na komputerze lub smartfonie nie rzadziej niż raz w tygodniu. Przeszło 10 milionów Polaków „bankuje” też za pomocą smartfona. Te liczby stawiają nas w europejskiej czołówce, jak podkreśla Mastercard.
3 na 5 respondentów pozytywnie oceniło trend cyfryzacji w bankowości, a 57 proc. nie wyklucza zmiany aktualnego banku na taki, który jest bardziej internetowy czy też mobilny. Co najbardziej podoba się Polakom w tego typu usługach? Przede wszystkim doceniają oni oszczędność czasu oraz łatwość użycia. Nie bez znaczenia jest dla nich także dostępność w dowolnym miejscu i czasie.
Kantar TNS (na zlecenie Mastercard) spytał też Polaków o bankowość otwartą, a więc o to, czy byliby zainteresowani rozwiązaniem, umożliwiającym korzystanie z usług różnych banków i zarządzanie wszystkimi swoimi kontami z poziomu jednej aplikacji. Prawie połowa (48 proc.) odpowiedziała, że tak. Dodajmy, że przepisy, które pozwolą do tego dążyć, wejdą w życie już we wrześniu tego roku.
Żeby nie było jednak tak kolorowo, Polacy mają też kilka zarzutów wobec swoich banków: 30 proc. uważa, że usługi finansowe powinny być prostsze w obsłudze, 24 proc. życzyłoby sobie większej przejrzystości i kontroli w czasie rzeczywistym, a 23 proc. widzi problem w niewystarczającej elastyczności.
„Dziś trudno wyobrazić sobie bank bez serwisu transakcyjnego online czy bez aplikacji mobilnej. Klienci oczekują coraz to nowych udogodnień, dlatego instytucje finansowe oferują kolejne innowacje, wykorzystujące technologie takie jak tokenizacja, biometria, sztuczna inteligencja czy blockchain. Już teraz polskie banki są bardzo zaawansowane technologicznie, ale spodziewam się, że rozwój firm fintech skłoni je do oferowania kolejnych cyfrowych funkcjonalności” – mówi Bartosz Ciołkowski, dyrektor generalny polskiego oddziału Mastercard Europe.
Źródło: Mastercard. Foto: expresswirters/Pixabay
Warto zobaczyć również:
- Produkcje YouTube Originals uwolnione - już nie potrzeba abonamentu, ale…
- Netflix zmienia zasady - premiery będą w kinach
- Spotify Premium - 3 miesiące za darmo
- Gmail pomoże pisać bezbłędne e-maile
- Oto dlaczego warto wrócić do szkoły (lub pracy) z Komputronik
- Empik Premium, czyli pakiet korzyści online i offline
Komentarze
3To napiszcie mi dlaczego lubię placki.