Jest jeden producent telewizorów, który cieszy się szczególnie dużą popularnością. Co czwarty egzemplarz kupiony w Polsce i prawie co trzeci na świecie ma właśnie jego logo pod ekranem. Domyślacie się co to za marka?
Odpowiedź brzmi: Samsung. Południowokoreański producent jest liderem rynku telewizorów w Polsce. Pod względem liczby sprzedanych egzemplarzy zajmuje pierwsze miejsce z 25-procentowym udziałem. Prowadzi też w rankingu wartościowym i to nawet z lepszym wynikiem: 32 proc. Dodajmy jeszcze, że są to dane za okres od stycznia 2017 do lipca 2019 roku.
Największy producent telewizorów na świecie: Samsung
Producent równie dobrze co w Polsce radzi sobie na całym świecie. Pierwszą połowę 2019 roku Samsung zakończył z najlepszym wynikiem od 6 lat: jego udział w rynku – jak podaje IHS Markit – wynosi 31,5 proc. Oznacza to wzrost o 2,1 punktu procentowego w porównaniu do pierwszego kwartału. Eksperci twierdzą, że odpowiedzialna za to jest przede wszystkim bardzo szeroka oferta telewizorów QLED.
A jak tam konkurencja? Na drugim miejscu plasuje się LG, które może pochwalić się udziałem na poziomie 16,5 proc., a na najniższym stopniu podium stoi Sony z udziałem wynoszącym niespełna 9 proc. Pierwszą piątkę zamykają chińskie marki TCL i Hisense z wynikami – odpowiednio – 6,3 i 6,2 proc.
Polacy rekomendują telewizory Samsung
Dobre wyniki sprzedażowe to jedno, ale Samsung może pochwalić się też pozytywną opinią wśród klientów. Z badania zrealizowanego przez ARC Rynek i Opinia wynika, że dwóch na trzech Polaków w wieku 18-65 lat poleciłoby telewizor tego południowokoreańskiego producenta drugiej osobie. A wy?
Źródło: Samsung, Business Korea, IHS Markit
Komentarze
7ps: za to Pani Gienia poleca serial M jak Miałkość :)