Czy polscy widzowie są otwarci na nowe sposoby oglądania telewizji? Smart TV, VOD - czy to do nas przemawia?
foto: Media News/Flickr
Polscy widzowie oglądają coraz więcej telewizji i otwierają się na nowe usługi. Taki wniosek nasuwa się po obejrzeniu wyników najnowszych badań agencji Millward Brown na zlecenie Discovery Networks CEEMEA.
Millward Brown informuje, że nasze społeczeństwo jest coraz bardziej otwarte na nowe rozwiązania i technologie. Aż w 37 proc. polskich domów znajdują się telewizory z dostępem do Internetu – Smart TV. Kolejne 13 proc. przyznaje, że planuje w najbliższym czasie w takie właśnie urządzenie się wyposażyć.
Około 17 proc. widzów ogląda programy telewizyjne co najmniej trzy razy w tygodniu na trzech ekranach (na przykład – TV, tablet i smartfon). Co więcej, w co czwartym polskim domu znajdują się urządzenia do odbioru TV wszelkiego typu. Ciekawsze może być jednak to, w jaki sposób oglądamy.
Choć ponad 70 proc. widzów przyznaje, że najbardziej odpowiada im oglądanie telewizji w standardowej formie, to coraz większa liczba osób eksperymentuje z nowymi rozwiązaniami. I tak, 65 proc. respondentów najchętniej ogląda filmy poprzez platformy VOD, 50 proc. osób ogląda seriale w serwisach nadawców, a około połowa widzów stawia na Internet, gdy przychodzi do oglądana sportu i wiadomości (odpowiednio 48 i 54 proc.).
Wróćmy jednak jeszcze na moment do platform VOD. Według badań, niemal połowa z nas jest zadowolona z ich ofert, ale jednocześnie 40 proc. czuje niedosyt. Najbardziej narzekamy na brak dokumentów, premier filmowych i zagranicznych seriali. Co więcej, większość z nas nie ma najmniejszych problemów z wyświetlanymi podczas seansu reklamami. Jedyny stawiany przez nas wymóg – czas trwania nie dłuższy niż 2-3 minuty.
Źródło: Broadcast TV News
Komentarze
27To się nazywa zaklinanie rzeczywistości...
To jak z platformą obywatelską, ma 124% poparcia w narodzi i ciągle rośnie