Do dziś, gdy użytkownicy Second Life opuszczali program, ich awatary – także. Polscy inżynierowie z InteliWISE jako pierwsi na świecie, zaoferowali technologię wykorzystująca sztuczną inteligencję do stworzenia inteligentnych awatarów, które mogą prowadzić rozmowę z użytkownikami Second Life bez obecności ich użytkownika.
23 stycznia 2008 firma InteliWISE wprowadziła do SecondLife pierwszego inteligentnego awatara, który potrafi sam prowadzić dialog z innym użytkownikiem. Awatar zbudowany w SL może obsługiwać setki obywateli świata Second Life równocześnie i jest odpowiedzią na jeden z podstawowych problemów firm mających swoje przedstawicielstwa w wirtualnym świecie.
„Jeśli „realny“ pracownik opuszcza wirtualny świat, jego awatar – także, tak było do dziś w Second Life. Przez to siedziby wielu firm, ambasady czy całe miasta świecą pustkami, jeśli odwiedza się je w godzinach snu ich twórców. W InteliWISE stworzyliśmy awatara – wirtualnego pracownika, który nigdy nie zasypia, a dzięki algorytmom SI i procesowi „uczenia“, może rozmawiać z setkami klientów jednocześnie - mówi Marcin Strzałkowski, Prezes InteliWISE. Nasz wirtualny pracownik jest skierowany do firm i instytucji, które chcą lepiej zaprezentowaą sią w Second Life. To rewolucyjne rozwiązanie także z punktu widzenia jakości obsługi – firma zdobywa pełną kotrolę nad jakością rozmowy. Dzięki temu w łatwy sposób może uzupełnić brakujące informacje oraz zdobywa wiedzę jakie pytania są zadawane wirtualnym pracownikom najczęściej“.
Rozwiązanie InteliWISE jest skierowane do firm, miast oraz konsultantów mających swoje alter ego w Second Life. Dzięki awatarowi korzystającemu ze sztucznej inteligencji pojawia się szansa pełnej reprezentacji firmy nawet poza „realnymi“ godzinami jej pracy. Twórcy inteligentnego awatara mają nadzieję, że jego ciągła obecność i profesjonalnie udzielane odpowiedzi przekonają do rozwiązania również niekomercyjnych użytkowników Second Life. Stworzone rozwiązanie daje także możliwość przeglądania historii rozmów oraz sprawdzenia rzeczywistego zainteresowania rozmówców oferowanymi produktami czy usługami. Awatara można „odwiedzić” i porozmawiać w wirtualnej siedzibie INteliWISE w Second Life.
„Technologia umożliwiająca pracę wirtualnego pracownika jest w 100% efektem pracy polskiego zespołu. Ze względu na innowacyjność przedsięwzięcia na skalę światową, algorytmy i rozwiązanie InteliWISE jest przedmiotem patentu m.in. w USA. – mówi Marek Trojanowicz, wiceprezes InteliWISE. Jesteśmy pierwszą firmą na świecie, która połączyła w jedno rozwiązanie algorytmy sztucznej inteligencji, systemy mowy oraz trójwymiarową wizualizację postaci, która przypomina i porusza się jak człowiek. Z punktu widzenia firmy, której zależy na doskonałej prezentacji w Second Life istotne jest także, iż przygotowujemy wszysytko, „od A do Z“, tworząc wygląd pracownika, dodając głos, a co najważniejsze – ucząc go tego, o czym ma rozmawiać. Ponieważ Second Life jest odwiedzany przez społeczność międzynarodową, nasz awatar porozumiewa się z użytkownikami w języku angielskim. Nie ma jednak problemu, aby na potrzeby naszych rodzimych klientów komunikował się w języku polskim.“
Jak funkcjonuje inteligentny awatar można zobaczyć teleportując się do wirtualnego oddziału InteliWISE. Teleportacja jest możliwa tylko w przypadku posiadania konta w SL. Jeśli Państwo nie są członkami społeczności SecindLife po przejściu na podany link zostaniecie poproszeni o rejestrację. Osoby, które nie mają swojego konta w Second Life moga obejrzeć krótki film demonstracyjny na blogu InteliWISE.
Komentarze
0Nie dodano jeszcze komentarzy. Bądź pierwszy!