Wydawać by się mogło, że firmowa strona internetowa jest obecnie koniecznością w funkcjonowaniu każdego przedsiębiorstwa. Siłę internetu ciężko przecenić, a jego wpływy są dziś wszechobecne. Co jednak sądzą o tym małe i średnie przedsiębiorstwa?
Warto przeczytać: | |
Microsoft wprowadza Windows Intune | |
Wkrótce rusza maraton dla programistów! |
Jak pokazują wyniki badania, ponad 81% przedsiębiorców posiadających stronę internetową uważa, że to standard w dzisiejszym świecie biznesu. Większość z nich (70%) twierdzi, że posiadając stronę internetową łatwiej dotrzeć im do nowych klientów i utrzymać kontakt z dotychczasowymi (45%).
Wśród korzyści jakie przyniósł Internet firmy najczęściej wymieniają zwiększenie widoczności marki (78%), dostęp do nowych klientów (71%) oraz wzrost znajomości firmy i jej oferty (67%). Przedsiębiorcy posiadający stronę internetową planują jej rozbudowę (38%) oraz zwiększenie aktywności reklamowej w Internecie (29%). Tylko 6% przedsiębiorców obecnych w Internecie uznała, że sieć nie przyniosła im żadnych korzyści.
Bardziej sceptyczni, jeśli chodzi o korzyści płynące z obecności w Internecie, są przedsiębiorcy nie mający strony internetowej. Jedynie 25% z nich uważa, że posiadanie www przyczyniłoby się do rozwoju ich biznesu. Dla niecałej połowy (46%) posiadanie strony internetowej wiąże się z dostępem do nowych klientów, darmową reklamą (44%) i zwiększeniem widoczności firmy w sieci (43%).
Na razie jednak duży procent przedsiębiorców pozostających bez strony internetowej nie widzi korzyści z jej posiadania (45%). 25% nie wie, ile kosztuje i ile czasu zajmuje stworzenie strony internetowej. Ośmiu z dziesięciu przedsiębiorców nie obawia się, że brak strony internetowej może wiązać się z utratą potencjalnych klientów. Ciekawe jest, że zapytani, co skłoniłoby ich do przygotowania strony internetowej, przedsiębiorcy w większości odpowiadali: niskie koszty (34%), pomoc ze strony kogoś, kto dałby jasne wskazówki (19%) oraz przyjazne dla użytkownika narzędzie do samodzielnego stworzenia strony internetowej.
Jak wynika z ankiety, wciąż duża liczba małych i średnich firm w Polsce pozostaje poza siecią. Z drugiej jednak strony nadal nie jest za późno, aby wziąć udział w cyfrowej rewolucji i skorzystać z potencjału, jaki niesie ze sobą obecność w Internecie. Wyniki badania pokazują, że przy odpowiednich warunkach firmy nieposiadające własnej strony www zdecydowałyby się na jej założenie. Bardzo ważne jest więc, aby dostawcy rozwiązań hostingowych dostarczali swoim użytkownikom przyjazny zestaw narzędzi do budowy stron internetowych. Przyjazny oznacza w tym przypadku prosty w konfiguracji, intuicyjny i na tyle bogaty, aby spełniał oczekiwania wszystkich przedsiębiorców.
Informacje o badaniu:
- Badanie przeprowadzone techniką wywiadów telefonicznych wspomaganych komputerowo (CATI – Computer Assisted Telephone Interview)
- Losowa próba firm zatrudniających poniżej 250 pracowników, z próby wykluczone zostały jednoosobowe firmy samozatrudnionych pracowników najemnych
- N=500 wywiadów
- Respondent to osoba odpowiedzialna w firmie za stronę internetową, w przypadku braku takiej strony była to osoba, która mogłaby podjąć decyzję o utworzeniu takiej strony
- Wywiad trwał średnio 10 minut
- Lokalizacje: cała Polska
- Termin realizacji: grudzień 2010 – styczeń 2011
Źródło: 1&1
Komentarze
9"Gratuluję" :(
Jak się podaje takie rzeczy: "Jak wynika z ankiety, wciąż duża liczba małych i średnich firm w Polsce pozostaje poza siecią.", to powinno się podać konkretne liczby. Czytelnicy benchmark.pl to nie głupki i sami stwierdzą czy tych firm jest dużo czy też nie. A tak jest jak w darmowym ścieku "Metro". Coś się twierdzi bez pokrycia i czytelnikom pozostaje uwierzyć na słowo wszechwiedzącemu redaktorowi.