Pamiętacie jak swego czasu AMD wypuściło sterowniki mające zwiększyć wydajność Radeonów w grze Far Cry 2? Wydajność rzeczywiście uległa poprawie, choć kosztem zmniejszenia ilości renderowanych obiektów. Wygląda na to, że podobnie postąpiła nVidia w driverach ForceWare 180.48, które znacznie poprawiły wyniki osiągane przez karty GeForce... Redaktorzy serwisu PC Games Hardware przeprowadzili ciekawy test porównujący sterowniki GeForce'ów (ForceWare 180.48) i Radeonów (Catalyst 8.12).
Wyniki testu są bardzo interesujące. Otóż w grach uruchomionych na kartach nVidii widoczne były zarówno rozmycia obrazu jak i zmniejszenie ilości obiektów na ekranie. Do tego m.in w Fallout 3 wystąpiły drobne błędy w obrazie, takie jak błędne wyświetlanie trawy (która pojawiała się na asfalcie). Porównanie zostało przeprowadzone na grach NfS - Undercover, Race Driver Grid, Stalker - Clear Sky, Call of Duty - WaW, Assassin's Creed DX10 i Left 4 Dead, Crysis Warhead oraz Fallout 3.
Test możecie znaleźć pod adresem: pcgameshardware.com.
Komentarze
3jesli chca porownac niech zrobia miejsce jakies z quicksave, ktore daje to samo miejsce na obu kartach.
akurat assassins creed nie ma quicksave.
wiele gier nie ma plynnego bilinear filtering np reka czy szyja postacji tylko sklada sie to tak jakby z trojkatow, tak zwane zabkowanie cieniowania.
nawet na xbox360 w grach juz stosuja te optymalizacje.
ktore sa tez oszustwem.
wystarczy chociazby odpalic doom3 na max detali na starych i nowych sterach.
na starych sterach w rivatuner dopiero jak intellisample damy na highperformance mamy zabkowanie cieniowania.
na nowych sterach czy high performance czy high quality zawsze zabkowanie.