Internetowa wyszukiwarka połączeń PKP wreszcie wygląda i działa jak należy. Powitajcie Portal Pasażera.
PKP kojarzy się z opóźnieniami. I nie dotyczy to tylko samych pociągów, ale też wykorzystywania nowinek technologicznych, które mogłyby poprawić komfort podróżujących. Przykładem może być przestarzała internetowa wyszukiwarka połączeń, ale ta na szczęście odchodzi do przeszłości, bo przyszło nowe, a nazywa się Portal Pasażera.
Portal Pasażera to oficjalny serwis PKP PLK, który rzeczywiście zdaje się przynosić nową jakość i pozwala pożegnać się ze stroną rozklad-pkp.pl. Ma przyjemny i przejrzysty wygląd, działa szybko i jest przystosowany do osób niepełnosprawnych.
Lista połączeń wyświetlana jest w przejrzystej formie.
Jako wyszukiwarka połączeń Portal Pasażera sprawdza się bardzo dobrze. Po wpisaniu miejsca wyjazdu i celu oraz preferowanego terminu, oczom ukazuje się czytelna lista możliwości wraz z (dokładnymi!) informacjami o opóźnieniach i możliwością śledzenia pociągów w czasie rzeczywistym, danymi na temat przewoźnika i relacji, szacowanym czasem podróży (ze szczegółami ewentualnych opóźnień), a także możliwością podglądu szczegółów połączenia oraz zakupu biletu.
W komunikacie prasowym przedstawiciele PKP PLK zwracają również uwagę na obecność wersji anglojęzycznej, bezproblemową czytelność niezależnie od wielkości ekranu oraz funkcję „szybkich połączeń”, dzięki której najczęściej wyszukiwane relacje można dodać do ulubionych.
Lokalizację pociągu można obserwować na żywo.
Portal Pasażera dostępny jest z poziomu przeglądarki internetowej oraz w aplikacji na smartfony z systemem Android (w sklepie Google Play) i iOS (przez Testflight).
Źródło: PKP PLK
Komentarze
8No i nadal nie da się zakupić jednego biletu na trasę w przypadku przesiadek między IC, a Regio, nadal trzeba dymać do kas, aby taki bilet (a raczej bilety) kupić, kupno osobno biletów jest dużo droższe niż na całą trasę.