Slightly Mad Studios zajęło ostateczne stanowisko odnośnie technicznych aspektów gry.
W poprzednim tygodniu dowiedzieliśmy się, iż Project Cars wreszcie doczekało się statusu gold. Jednocześnie poznaliśmy dokładną datę premiery gry, ale nie są to jedyne warte odnotowania informacje.
Slightly Mad Studios zajęło bowiem ostateczne stanowisko odnośnie technicznych aspektów gry. Zarówno na Xbox One jak i PlayStation 4 Project Cars działać będzie w 60 klatkach na sekundę. W tym pierwszym przypadku zaoferuje jednak rozdzielczość 900p, podczas gdy na konsoli Sony będzie to już 1080p.
Owe 60 fps osiągnięte zostało jednak kosztem rezygnacji z funkcji split-screen, która pierwotnie miała się tutaj pojawić. Producent nie określił też rozdzielczości gry na Wii U, ale premiera na tej platformie będzie miała miejsce w późniejszym terminie, więc najprawdopodobniej nie jest to jeszcze jasne.
Osoby decydujące się na wersję PC wiedzieć powinny natomiast, że Project Cars doczeka się obsługi DirectX 12. Co więcej, na najpotężniejszych konfiguracjach można będzie uruchomić grę w rozdzielczości aż 12K.
A skoro już o Project Cars to poniżej rzucić możecie okiem na ostatni zwiastun gry. Przypomnieć pozostaje jedynie, że jej premiera odbędzie się 8 maja.
Źródło: gamespot, youtube
Komentarze
79- 3 monitory 4k, takie 28 cali = trzeba dużeeego biorka
- SLI Titan Z pewnie da radę wyświetlić 4k w 30 fps. - no więc 6 takich Tytanów i jazda.
- Do tego jakiś proc...
- Ileś tam Ramu
- i elektrownia atomowa pod biorkiem aby to zasilić.
Bedzie dobra zabawa z tym, nie ma co :D
Tak zapytam z ciekawości kolegę. Zajmujesz się czymś jeszcze w życiu poza pisaniem na benchmark pl? Pod każdym artykułem widzę twoje komentarze, ty to chyba masz za dużo czasu co?
Dzis tak wlasnie wyglada marketing, a czytajac powyzsze komentarze widze ze jest on skuteczny :D
Bo przecież ciężko powiedzieć że ~11.5 tysiąca to 12 tysięcy.
Ciekawe kto by chciał dostać 11,5 tysiąca złotych, zamiast 12 tysięcy zł?
Druga sprawa, widać, że marketing nadal działa.
Wszyscy kojarzą, że pseudo 4K (UHD) to 3840x2160, a więc rozdzielczość o proporcjach 16:9.
Naturalnym się więc zdaje, że 12K HD to będzie 11520x6480.
A tu zonk, bo w przypadku 3x16:9 rozdzielczość pionowa nadal wynosi 2160. Jedynie pozioma wzrosła 3 razy do poziomu 11520.
Owo 12K w niusie najpewniej tyczy się właśnie konfiguracji wielomonitorowej, składającej się z 3 monitorów UHD -
A więc otrzymamy 11520x2160. To nie są standardowe proporcje 16:9, ani też 21:9, tylko 48:9, lub 5.33:1, zamiast standardowych 1.78:1.
Różnica jest zasadnicza, nie ze względu na samą rozdzielczość, ale na fakt, że końcowy obraz przy takiej rozdzielczości jest poszerzony, a nie powiększony.
Pomińmy też fakt, że 11520x2160 stawia znacznie mniejsze wymagania od komputera, aniżeli 11520x6480.
To pierwsze to w zasadzie 3 monitory UHD, podczas gdy to drugie to aż 9 monitorów UHD.
Widać zatem, jak łatwo się chwalić, że odpaliliśmy grę w 12K.
Tyle że w 12K HD 48:9, a nie 12K HD 16:9. Choć może w tym wypadku należałoby mówić o 16:3, bo przecież, w przypadku nazewnictwa xK, które coraz częściej jest stosowane, rozdzielczość pozioma jest stała, a zmienna jest pionowa :P
Jeśli ktoś ma monitor UHD 28 cali, to takie połączenie dałoby mu 84 calowy "ekran".
Jest jeszcze trzecia kwestia, skalowanie efektów graficznych. Bo cóż z tego, że gra wspiera 12K, skoro niektóre efekty graficzne się nie skalują.