Quake II RTX już dostępny - odświeżona gra wykorzystuje potencjał Ray tracingu
Quake II RTX to dobra okazja, aby przypomnieć sobie jedną z najpopularniejszych gier z lat 90. Darmowa wersja zawiera trzy pierwsze poziomy .
Quake II to jedna z tych gier, której chyba nie trzeba przedstawiać. Fani serii mogą pobrać jej odświeżoną edycję Quake II RTX, pozwalającą wykorzystać potencjał najnowszych kart graficznych GeForce.
Quake II RTX jest pierwszą grą na świecie, w której każda ścieżka promieni jest w pełni śledzona (path tracing), co oznacza że wszystkie efekty graficzne takie jak cienie, odbicia czy załamania światła połączone są w jeden algorytm ray tracingu. Rezultatem jest oszałamiający nowy wygląd Quake II, jednej z najpopularniejszych gier na świecie, wydanej oryginalnie w 1997 roku przez studio id Software.
„Oddajemy grę Quake II graczom z nowym, odważnym wyglądem, jako Quake II RTX”, powiedział Matt Wuebbling, szef działu marketingu GeForce w firmie Nvidia. „Ray tracing to technika, która definiuje kolejną generację gier na PC i Quake II RTX jest jej częścią.”
Darmowa wersja gry zawiera trzy pierwsze poziomy kampanii dla pojedynczego gracza. Ci, którzy posiadają już pełną wersję Quake II, mogą wykorzystać path tracing we wszystkich poziomach gry, a także w trybach deathmatch i kooperacji przeznaczonych dla wielu graczy. Quake II RTX jest dostępny na platformie Steam oraz na stronie Nvidii.
Źródło: Nvidia
Warto zobaczyć również:
- Zostań panem średniowiecznej Europy - oto Knights of Honor II: Sovereign
- Nowa Twierdza nabiera kształtów - oglądamy zwiastun
- Microsoft udostępnia DirectX 12 dla Windows 7 - czy to nie za późno?
- Czas wracać do mroźnego świata gry Frostpunk
- Słowiańskie wierzenia i niekończąca się walka - Pagan Online debiutuje na rynku
- Otwierają się wrota do gry World of Warcraft Classic
- Mount & Blade II: Bannerlord - zagramy już wkrótce
Komentarze
30Modele i gameplay wiadomo, że wiekowe, ale to oświetlenie wygląda obłędnie. Największą robotę robi to, że jest dynamiczne i wszystko działa zgodnie z zasadami fizyki jak w rzeczywistości.
Dodam tylko, że każdy kto tu twierdzi, że to wygląda słabo czy wymyśla bajki o jakimś downgrade to albo nie ma oczu, albo sprzętu, żeby to odpalić i odwala tu zazdrosny hate niczym w 2007 na Crysisa.
Nie mogę się doczekać nowych gier pisanych od początku do końca pod ray tracing i kolejnych generacji gpu pozwalających na większą płynność.
Dziś również gram w niego w 30 fpsach... :D
Beth się nie popisało, różni się to nieco od prezentowanych przez beth/nvidie dem, nie mniej jednak RT robi robotę i poprawnie zaimplementowane będzie fajnym dodatkiem graficznym
nawet kolejne epizody nie mają szans zmienić nastawienia rynku do chorych cen serii rtx
Super to wygląda. Gra niby jest stara ale takie smaczki na pewno chętnie zobaczy każdy entuzjasta technologii, a dla mnie jako fana quake 2 to już zupełny odlot. Od czasu kupna mojego pierwszego kompa w 1999r przeszedłem Q2 przynajmniej ze 20x razy, a teraz będzie powód do kolejnego przejścia tej gry i to w nowej jakości. Teraz poprosiłbym o ppodbnt remaster half life 1, czy unreal 1.
Swoją drogą dopiero na przykładzie tego Q2 RTX widać jak bardzo potrzebne są rdzenie RT. Widziałem filmik jak gość usiłował uruchomić tą wersję na 1070 GTX, to w 480p miał 50 fps, podczas gdy 2080ti daje taki sam rezultat w 1440p. Jest to gigantyczna różnica w wydajności RT i wreszcie widać, że te rdzenie RT były potrzebne.
Największe wrażenie RT rjednrbędzie w starych grach, gdzie oświetlenie było bardzo prymitywne, więc dodanie RT zmienia wszystko. Na UE4 dużo natomiast rzeczy jest wypalonych i tylko problem jest taki, że nie ma tam dynamiki więc jak np. otworzą się drzwi z jednego pokoju do następnego, to nie będzie tej interakcji światła i cieni.
https://youtu.be/RbM5w9CBDIw
https://youtu.be/5jD0mELZPD8
Poniżej filmik, gdzie developer pokazuje jak może RT może poprawić grafikę w UE4, gdzie są używane różne najlepsze triki mające zamaskować brak RT. Filmik jest długi, bo też dużo przykładów zostało pokazanyh, ale jednak wciąż widać, że gdy RT jest włączone to jest różnica na plus, choć nie jest to tak drastyczna różnica jak w starszycj grach.
https://youtu.be/ml06krbbaAA
Tutaj już kilka demek RT na UE4 jak ktoś jest ciekawy możliwości dzisiejszych PC'ów
https://youtu.be/mO2hv2jqt-g