Karty graficzne

Radeon HD4830 i brakujące jednostki wektorowe.

przeczytasz w 1 min.

Mimo, że Radeon HD 4830 miał swoją premierę parę dni temu, to dyskusje na temat tego układu jeszcze nie ucichły. Zaciekłe dyskusje toczą się wokół problemu z GPU, które zamiast 128 jednostek wektorowych posiada ich 112. Problem ten ujawnili pierwsi posiadacze okrojonego HD 4850, którzy zgłaszali, że GPU-Z wykrywa mniejszą ilość jednostek wektorowych.

Szybko okazało się, że za wszystkim stoi BIOS, który "blokował" 16 jednostek tym samym obniżając poziom wydajności karty. Problem rozwiązuje aktualizacja BIOS'u, więc jeżeli myślicie nad zakupem tego egzemplarza, to nie zapomnijcie o aktualizacji.

Komentarze

2
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    erte0
    0
    Zgadza się. Ale według ATI problem dotyczył tylko sampli testowych i został rozwiązany...
    Jednak okazało się, że nie do końca, bo podobno mniej niż 400 kart HIS ze starym BIOS-em trafiło do sprzedawców.
    Linka do mojego źródła: http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3441

    Ja osobiście czekam na jakiś update testów tej karty na polskich portalach...
    Może nawet na Benchmark.pl?
    • avatar
      Sebastian Swarcewicz
      0
      Kartę mam już w testach (Powercolor). Trochę szkoda, że otrzymaliśmy ją tak późno. Z drugiej strony, to dobrze że wcześniej nie przyjechał sampel o którym mowa w tym newsie. Artykuł powinien ukazać się za góra kilka dni.

      Witaj!

      Niedługo wyłaczymy stare logowanie.
      Logowanie będzie możliwe tylko przez 1Login.

      Połącz konto już teraz.

      Zaloguj przez 1Login