AMD udostępnia funkcję Radeon Image-Sharpening też dla kart Radeon RX 400 i 500
Rozgrywka w wyższej rozdzielczości przy znacznie lepszej płynności animacji niż do tej pory. Teraz to możliwe, również na starszych kartach graficznych Radeon RX 400 i 500.
AMD nie zapomina o klientach, którzy kupili starsze karty graficzne Radeon RX 400 i RX 500. Wraz z aktualizacją sterowników graficznych, otrzymali oni możliwość korzystania z technologii Radeon Image-Sharpening.
Radeon Image-Sharpening to autorska technologia AMD, która odpowiada za wyostrzanie obrazu bez znacznego wpływu na wydajność. W połączeniu ze skalowaniem rozdzielczości wzwyż, funkcja pozwala cieszyć się rozgrywką w wysokiej rozdzielczości przy znacznie lepszej płynności animacji.
Co ważne, technologia nie wymaga implementacji przez deweloperów i działa we wszystkich grach renderujących w trybach DirectX 12 i Vulkan (trzeba ją tylko uruchomić w panelu sterownika). Więcej o Radeon Image-Sharpening pisaliśmy przy okazji testu kart Radeon RX 5700 i Radeon RX 5700 XT.
Do tej pory technologia Radeon Image-Sharpening miała sporą wadę – można było z niej korzystać tylko na najnowszych kart graficznych Radeon RX 5700 i Radeon RX 5700 XT. Wraz z najnowszymi sterownikami Radeon Software Adrenalin Edition 19.9.2, producent poszerzył wsparcie o starsze (i tańsze) modele z generacji Polaris:
- Radeon RX 590
- Radeon RX 580
- Radeon RX 570
- Radeon RX 480
- Radeon RX 470
Otrzymujemy więc otwarte rozwiązanie, z którego mogą korzystać posiadacze starszych konstrukcji. Mało tego, pierwsze testy serwisu TechSpot wskazują, że technologia Radeon Image-Sharpening oferuje wyraźniejszy i ostrzejszy obraz z mniejszą liczbą zniekształceń względem konkurencyjnego rozwiązania DLSS. Szkoda tylko, że funkcja nie działa w przypadku tytułów korzystających z DirectX 11.
Źródło: AMD, TechSpot, inf. własna
Komentarze
4