Dzięki aplikacji Razer Surround uzyskasz dźwięk 7.1 na stereofonicznych słuchawkach
Firma Razer wydała aplikację Razer Surround służącą do wzbogacania słuchawek stereo dźwiękiem przestrzennym 7.1.
Firma Razer, będąca jednym z czołowych producentów topowych akcesoriów dla graczy, oprogramowania i systemów komputerowych zaprezentowała najnowsze gamingowe oprogramowanie – Razer Surround.
Oprogramowanie Razer Surround to technologia zaprojektowana z wykorzystaniem najnowszych osiągnięć, dzięki której każde stereofoniczne słuchawki zmieniają się w wirtualny system dźwięku przestrzennego 7.1. Obecne na rynku technologie emulacji systemów surround często nie sprawdzają się w praktyce z powodu różnic w budowie anatomicznej uszu różnych użytkowników i dlatego nie mogą równać się z rzeczywistymi zestawami dźwiękowymi.
Opatentowana przez Razer technologia oferuje możliwość dostosowania dźwięku do własnych preferencji. Kalibracja obejmuję serię testów dźwiękowych, dzięki którym każdy użytkownik uzyska najlepiej dostosowane dla siebie środowisko dźwiękowe. Między innymi dzięki temu technologia wirtualnego dźwięku przestrzennego Razera znacznie przewyższa inne, dostępne na rynku. Razer Surround oferuje graczom w pełni spersonalizowany dźwięk przestrzenny 7.1 i możliwość doświadczenia trójwymiarowej przestrzeni, dzięki czemu będą w stanie zlokalizować przeciwników na podstawie dźwięku i uzyskać przewagę podczas rozgrywki.
Technologia Razer Surround jest dostępna jako dodatek uzupełniający aplikację Razer Synapse 2.0. Oferując wirtualny dźwięk przestrzenny 7.1, jednocześnie przetrzymuje wszystkie indywidualne ustawienia gracza w chmurze. Preferencje te są dostępne w dowolnym momencie i są automatycznie stosowane na każdym komputerze, na którym zaloguje się gracz, korzystając z aplikacji Synapse 2.0, oferując odpowiednio skalibrowane środowisko dźwiękowe.
W podziękowaniu za wsparcie, jakiego producentowi udziela społeczność graczy i solidaryzując sięz partnerami handlowymi w świecie gamingu, do końca grudnia 2013 roku Razer uchyla cenę 19,99 Euro obowiązującą za technologię Razer Surround. Wszyscy zainteresowani użytkownicy mogą w tym czasie pobrać aplikację za darmo. Również do końca grudnia 2013 roku użytkownicy będą mogli wesprzeć fundację Child’s Play dowolną kwotą, gdy tylko rozpocznie się proces pobierania aplikacji. Od 1 stycznia 2014 roku technologia będzie dostępna w cenie 19,99 Euro.
Choć dotacja na rzecz fundacji Child’s Play nie jest wymagana, a użytkownicy mogą pobrać pełną wersję Razer Surround bez żadnych opłat, Razer ma nadzieję, że dzięki tej inicjatywie firma wspólnie z graczami pomoże dzieciom znajdującym się w szpitalach na całym świecie cieszyć się grami. Fundacja Child’s Play działa na rzecz „poprawy warunków dzieci w szpitalach na całym świecie dzięki życzliwości i hojności branży gier wideo oraz mocy płynącej z gier”. Do czerwca 2013 roku filantropowie z fundacji zebrali już ponad 5 milionów dolarów.
„Dzięki indywidualnej kalibracji dostępnej w technologii Razer Surround wyznaczamy nowy standard w wirtualnym dźwięku przestrzennym 7.1. Bardzo cenimy naszych fanów oraz całą społeczność graczy i chcemy im zaoferować coś od siebie. Czyniąc technologię Razer Surround całkowicie darmową, a jednocześnie zachęcając graczy do wspierania fundacji Child’s Play, chcemy podkreślić nasze całkowite oddanie obecnym i przyszłym graczom na tym świecie”. – powiedział Min-Liang Tan, współzałożyciel, CEO i dyrektor kreatywny Razer.
Razer Surround oferuje graczom rozszerzony wirtualny dźwięk przestrzenny 7.1 dostępny na dowolnych słuchawkach stereofonicznych. Wykorzystując najnowsze osiągnięcia technologii, algorytmy dźwiękowe napędzające Razer Surround tworzą niezwykle dokładne środowisko dźwiękowe, które dodatkowo pozwala graczom na pełną kalibrację i pozycjonowanie źródeł dźwięku, by dostosować odsłuch do własnych preferencji. Tak zaawansowana kalibracja pozwala technologii Razer Surround zaoferować niedostępny do tej pory poziom identyfikacji kierunku, z którego dobiega dźwięk w grach, pozwalając graczom na uzyskanie przewagi podczas rozgrywki.
Dostępność:
- Już dostępne
Cena:
- W 2013 roku – za darmo
- Od 1 stycznia 2014 roku – 14,99€.
Cechy produktu:
- Kalibracja do indywidualnych preferencji użytkownika
- Gotowe konfiguracje dla wszystkich produktów z linii Razer Audio
- Bass boost – potężny, głęboki bas
- Wyrównanie poziomu głośności dźwięku
- Czystość głosu – dla nieskazitelnej komunikacji głosowej
- Poziom głosu – możliwość ustalenia głośności nadchodzącej rozmowy głosowej
- Własny equalizer oraz 11 przedefiniowanych ustawień
- Działa z każdym stereofonicznym headsetem i dowolnymi słuchawkami stereo
Obsługiwane systemy operacyjne:
- Microsoft Windows 8 (32-bit i 64-bit)
- Microsoft Windows 7 (32-bit i 64-bit) Starter / Home Basic / Home Premium / Professional / Ultimate
- Microsoft Windows Vista (32-bit i 64-bit) Starter / Home Basic / Home Premium / Professional / Ultimate
Wymagania systemowe:
- 100 MB dostępnej przestrzeni na dysku twardym
Rejestracja w aplikacji Razer Synapse 2.0 (wymaga potwierdzenia adresu e-mail), akceptacja licencji oraz połączenie z Internetem niezbędne do aktywowania wszystkich opcji produktu, a także dla uaktualnień. Po aktywacji wszystkie funkcje są dostępne w trybie offline.
Pobierz aplikację Razer Surround.
Źródło: Razer, inf. prasowa
Komentarze
42Co prawda efekt 7.1 zakończenia pleców nie urywa, ale reszta funkacjonalności czyli Eq,Bass Boost, Poszerzone spektrum stereo działają bardzo dobrze i w słuchawkach teraz można siedzieć cały dzień ;)
Zastanawia mnie ewentualne obciążenie procesora, etc na słabszych komputerach.
Druga kwestia to jak to się ma do słabych dźwiękówek, zintegrowanych na przykład.
Co do jakości "nowego" dźwięku przestrzennego jeszcze się nie wypowiem, ale jakoś ciężko w tej chwili jest mi się przekonać. No bo JAK można zastąpić fizyczne membranki w nausznikach?!
Pożyjemy zobaczymy.
- jasne...
Celowo piszę słowo "coś" bo do głośników 7.1 czy nawet 5.1 to się to nie umywa. Jednak jest to fajna ciekawostka.
Co za brednie! Jak ktoś kiedykolwiek odtwarzał sobie dźwięk 3D na słuchawkach stereofonicznych to wie o czym mówię. W takim dźwięku słychać wszystko dokładnie tak jak byśmy stanęli np. w galerii i zamknęli oczy. Jednak jeśli technologia jest do niczego, to nie będzie dźwięku przestrzennego. Do wykonania to oczywiście jest, ale jak komuś się to uda, to nie będzie to za darmo, ani 15 euro. To byłoby odkrycie na miarę telewizora z obrazem 3D bez okularów z głębią i ostrością tak jak byśmy po prostu patrzyli przez okno.